woensdag 15/2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van marloes fopma - WaarBenJij.nu woensdag 15/2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van marloes fopma - WaarBenJij.nu

woensdag 15/2

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

15 Februari 2006 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Ten eerste hardstikke bedankt voor de smsjes en emailtjes om mij te feliciteren! deed me hardstikke goed! We hebben gister me verjaardag gevierd lekker in de tuin met een drankje en heel veel mugjes! heb allemaal leuke kadotjes gekregen dus ben zeker verwend. OOk de afgelopen dagen hebben we weer heel wat beleefd, ik moet het echt goed bijhouden want je vergeet sommige dingen gewoon omdat er zo veel op je afkomt.Zondag zijn we naar een lokale markt geweest waar we allemaal gekke dingen hebben geproefd zoals gefrituurde bloemen, was nog lekker ook! Maandag zijn we naar een belangrijke ceremonie geweest die eens in het jaar gevierd wordt door boedhisten. ze vieren dan dat de koude periode tot z'n end is gekomen. We moesten al zeer vroeg weg, rond half 7 met de bus. Het was een heel groot terrein met zo'n 500.000 mensen die bijna allemaal in het wit waren. We hadden onze eigen sensation white! Er was een hele grote tempel gemaakt van goude boedha beeldjes waarop allemaal monniken zaten. Toen moesten we op kleden zitten en wij en de andere mensen hadden eten meegenomen voor de monniken. Nou je snapt wel dat die monniken genoeg eten hadden voor een heel jaar! Daarna moesten we in een ander groot gebouw naar binnen waar gemediteerd werd. De monniken zaten op een grote trap met een boedha boven hun en wij moesten ook zitten en stil zijn. dit duurde zo'n 3 uur. En ik kan je vertellen ik loop nog veel liever de survival! Het was echt zo zwaar om wakker te blijven! Hierna hadden we het allemaal erg gehad en zijn we snikkie weggegaan. 's avonds zijn we weer terug gegaan want toen was er de lichtjesavond. Ook eerst hier weer 2 uur mediteren maar daarna werden alle lichtjes aangestoken ( 1 p.p) dus dat was een heel mooi gezicht. We werden onwijs vaak op de foto gezet omdat we natuurlijk best opvallen tussen die thaise mensen. Net een popster! En we werden geinterviewd door verschillende tv zenders. Echt een gekkenhuis.
Dinsdag natuurlijk me verjaardag gevierd en dat was weer een normale schooldag, ook wel weer eens lekker. Vandaag ook weer naar school geweest en een beetje gerelaxt in de tuin. Af en toe ff niks heb je hier echt nodig omdat je zo druk bezig bent! Van het weekend gaan we ook weer leuke dingen doen, we gaan zaterdag de jungle in!!
Nou dit was wel weer ff genoeg voor vandaag, voor jullie allemaal een dikke kus en al die reacties, super!

veel liefs Marloes

• 15 Februari 2006 - 12:03

Anneloes:

echt gaaf meis, tof dat je al die dingen meemaakt! geniet er lkkr van!!! leuk ook die foto's!!!
    liefs en kus

• 15 Februari 2006 - 16:35

José:

heej marloes!! nog gefeliciteerd met je verjaardag(kon gister niet op internet...). ik ben echt zo jaloers op je, wat zie jij geweldige dingen. echt super mooie foto's, zo bijzonder. En leuk om over je avonturen te lezen. Veel plezier,ik hou je website bij. Liefs josé

• 16 Februari 2006 - 19:10

Tonet:

Je staat nu op de kalender hoor!! dus....VAN HARTE GEFELICITEERD.Betere laat dan nooit moet je maar denken. Geniet van je tijd daar, wij volgen je avontuur via het net.Hardstikke leuk om te zien wat je allemaal meemaakt. Liefs uit Baaiduinen. Roelof,Tonet,Meta,Pieter

• 17 Februari 2006 - 11:20

Wietske:

Hey marloes! Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Is toch ook wel gaaf om dat te voeren is zo'n waanzinnig land! En zo te lezen ben je ook nog lekker verwend! Geniet ervan en dus......november de survival! ;-) x Wietske

• 18 Februari 2006 - 19:16

Maarten:

Hee marloesje,

Echt schandalig, maar alsnog wil ik je nog ff feliciteren met je verjaardag (had het heel druk deze week). Goed dat je een leuke dag hebt gehad!!! Veel plezier nog tussen de boedha's ;)
    kus

Maart