dinsdag 21/2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van marloes fopma - WaarBenJij.nu dinsdag 21/2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van marloes fopma - WaarBenJij.nu

dinsdag 21/2

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

21 Februari 2006 | Thailand, Bangkok

Dag lieve mensen,

Nou je zweet hier bijna weg zo warm! We hebben een onwijs leuk weekend gehad maar laat ik bij het begin beginnen.
Donderdagavond zijn we naar 'kowsom' road geweest, dit is de backpackersstraat van Thailand. Een lange straat met allemaal cafe's,restaurantjes en stalletjes.De thaise mensen van de stalletjes zijn hier wel wat minder vriendelijk dan elders en het afdingen gaat dan ook erg moeilijk. Dit komt door de backpackers omdat die over het algemeen een instelling hebben dat zij alles zijn, dat was wel een beetje jammer. Vrijdag hebben we een boottocht gemaakt en nog wat tempels bezocht. Heb nu wel even genoeg tempels gezien! Zaterdag moesten we er vroeg uit, ook toen hebben we weer een boottocht gemaakt maar deze ging wat sneller. Het was net zo'n efteling attractie, snel zo'n bootje in, later werd er een foto gemaakt en die kon je dan weer kopen op een bordje. Voor mij was het geen droog tochtje maar dat was wel lekker verfrissend!Daarna zijn we naar een cobrashow geweest, mannen gaan hier 'vechten' met slangen. Ik vond het meer slangen pesten maar goed het was wel spannend.Zelf ook een cobra en een python aangeraakt, en dat voelt toch raar!Vervolgens zijn we naar een museum gegaan wat over de death railway ging. Er is in 1942-1943 een spoorweg aangelegd tussen Birma en Thailand in opdracht van de Chinezen.Op zich niet zo bijzonder ware het niet dat deze spoorweg is aangelegd door gevangenen (ook uit ned.) in barre omstandigheden. Hierbij zijn zo ongeveer 1 miljoen mensen gestorven.We hebben ook over het spoor gelopen dat over een brug ging wat best wel spannend was, helemaal toen de trein er aan kwam. Ook hebben we de begraafplaats bezocht waar duizenden gevangenen liggen begraven. Ik kende het verhaal helemaal niet maar het heeft zeker een diepe indruk gemaakt.
Hierna waren we wel wat toe aan iets vrolijkers en zijn we naar ons verblijf gereden waar we die nacht zouden slapen. Dit was echt in de midlle of nowhere tussen de bergen aan een rivier. Heerlijk om weer eens in de natuur te zijn!Met een bamboevlot zijn we een stuk de rivier afgegaan en natuurlijk even een verkoelende duik genomen!Verderop hing er een loopbrug wat je normaal alleen in films ziet. Zo'n enge die lekker kan schommelen en waar regelmatig wat stukken uit waren, natuurlijk moesten we daar over heen!
Zondag heerlijk gebaddert in een heet water bron en na de lunch kwam het leukste... op olifanten rijden! Weer eens wat anders dan op een paard. Aan de ene kant vond ik het de normaalste zaak van de wereld en aan de andere kant heel bizar.
Hierna zijn we naar een waterval gegaan, dit was helaas niet zo'n grote waar je vanaf kan springen maar meer een rots waar je op kon zitten. Ook hier werden we weer flink op de foto gezet door de lokale bevolking, net of we aapjes op een rots waren. Als afsluiting zijn we een stuk terug gereist met de trein waar ik eerder over vertelde.
Al met al dus een heel leuk weekend gehad!

dikke kus Marloes

• 21 Februari 2006 - 14:22

Maarten:

Je moet je daar wel een ster voelen met die inheemse bevolking die je fotografeert!!

• 22 Februari 2006 - 15:58

Nienke:

haha, aapjes kijken en fotograferen.Bizar dat ze dat doen bij jullie eigenlijk. Leuk verhaal! xxx

• 23 Februari 2006 - 18:32

Oma:

hallo die marloes, bedankt voor het verjaardags belletje, goed om je te horen. Ik heb een gezellige verjaardag gehad, s' avonds zijn we uit eten geweest, mam was er ook bij. Leuk om je brieven te lezen, wat je allemaal mee maakt, te gek, slangen , olifant rijden,een eng beest aan het plafond, kon je wel slapen? Zou me eigen dood griezelen!! Ben nieuwschierig, je beleeft elke dag wel iets nieuws, Hoe gaat het met de andere meisjes en bevalt het eten zeker veel rijst of ook boerenkool met worst??
    Zijn er nog leuke boy's te bekijken of te versieren!! Je zult weer een mooie week-eind beleven geniet ervan veel liefs oma

• 23 Februari 2006 - 18:37

Opa:

lieve marloes, Ik lees altijd met intresse je berichten, heerlijk zoals jij geniet van je uitstapjes. Wist je dat Leen wijker (zijn schilderijen hangen boven) ook als gevangenen aan de birma lijn heeft gewerkt, hij is gelukig weer levend thuis gekomen , wel invalide. Ik kijk elke dag op de weerkaart naar de temperatuur in bangkok, Bah mij te heet!! Ik blijf liever hier, voor de rest gaat het goed met ons
    Dikke kussen van opa

• 08 Maart 2006 - 16:33

Opa En Oma:

Lieve Marloes
    We hebben je laatste bericht uit Thailand ontvangen en een leuke foto. Wat beleven jullie toch veel leuke dingen. Wij genieten in gedachten mee. Ik zie je al zitten met zo'n heerlijke cocktail aan een bounty strand. Mam vertelde dat jullie goed aangekomen zijn op het eiland Bali en wonen jullie in een superhotel, maar daar komen de berichten nog wel over. Het laatste weekend in Thailand moet ook heel apart geweest zijn. Jullie waren op een mooi eiland, helder blauwe zee en op een bijna verlaten eiland, zoals mam vertelde. Als je straks weer thuis bent wil je er misschien later nog wel eens naar terug. Bij ons gaat het gelukkig goed. Het winterweer duurt wel wat lang, al komen de crocussen en narcissen al boven de grond. Vandaag een regendag. Vorige week nog een pittige sneeuwbui gehad, dus we verlangen naar het voorjaar, maar bij die tijd ben je weer bij ons. En hopen we dat deze laatste weken weer heel bijzonder zijn. Geniet ervan. Van mam heb je misschien al gehoord dat we in juni vanwege onze trouwdag drie dagen met zijn allen in hotel Skylge wonen. Ook Sint Jan valt daarin. Misschien doe je daar wel aan mee. Wij verheugen ons op die gezellige dagen. Pap en mam zijn helemaal weg van je paardje. Hij is braaf en heel lief. Zelfs je vader is weg van hem, dus oppassen he? Wel leuk he? Nu lieve meid van deze twee oudjes vele kusjes en tot gauw. Opa en Oma