2 april 2006 - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marloes fopma - WaarBenJij.nu 2 april 2006 - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

2 april 2006

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

02 April 2006 | Indonesië, Bali

Dag lieve mensen,

Sorry dat ik een tijd niks van me heb laten horen, had het erg druk met leuke dingen maar vooral met school..
Vorige week zaterdag zijn we met alleen de tweedejaars en de buddies op stap geweest. Deze trip werd geregeld door een aantal van tweedejaars (waaronder ik) en onze eerste activiteit was een adventure park! In dit park heb je verschillende levels van moeilijkheidsgraad van een route die je moest volgen. Deze route bevond zich op 20 m. hoogte... Je moest eerst omhoog de bomen in en vervolgens over een touwbrug heen, slingeren als een aap,abseilen, wiebelbruggetjes of op een surfplank abseilen. Dit was echt heel gaaf! Het was best wel eng, zo hoog, helemaal als je een beetje hoogtevrees hebt maar het geeft zo'n kick om het toch te doen! En je moest ook wel want je kon niet zomaar bij elk onderdeel naar beneden, je moest je parcour afmaken!
Vervolgens zouden we naar deze inspanning (spierpijn) nog naar een warmwaterbron maar helaas zat die al vol. 's avonds hadden we een afscheidsfeestje want een lerares ging weer terug naar Ned. en een ander kwam ervoor in de plaats. Het leek ons leuk om in Balinese outfit te gaan, dus zo geschied! We hadden er veel bekijks mee en iedereen vond het hardstikke leuk. Het was zaterdag dus natuurlijk tot in de laatste uurtjes gestapt en nog met kleren en al gezwommen in het zwembad bij die discotheek. Na al dat dansen en sjansen krijg je het natuurlijk wel warm.
Woensdag hadden we onze presentatie dus tot die tijd alleen maar aan school gewerkt, wat niet zo leuk was maar de presentatie ging goed dus dat geeft dan wel weer een goed gevoel.Woensdagavond was er een optocht met allemaal grote poppen die monsters moesten voorstellen. Deze worden door de straten getild en later in de brand gestoken op het strand. Vanaaf 24.00 uur begint dan Nuepi Day, dit is oud & nieuw vieren op z'n Balinees. De mensen geloven dan dat er geesten komen vanuit zee en omdat te voorkomen moeten alle lichten uit en niemand mag de straat op. Dit gelde tot vrijdag 6 uur 'sochtends en dus ook voor ons. We hebben de hele dag in ons hotel gezeten en 'snachts was het dus ook echt pikkendonker, ook in het hotel. Echt een hele aparte belevenis, wat je in Nederland nooit zou meemaken.Vrijdag zijn we naar Lambourgan geweest,een eilandje. Na een wilde tocht (zeeziek!!) lekker gesnorkelt en nog een blauwe zeester gezien. De volgende dag vertrokken we naar het noorden, loveina een plaatsje aan de kust. Overnacht in een heerlijk hotel met heel apart eten.. Het varken werd lekker voor onze neus boven het vuur gehouden aan een spies. Maar hij smaakte goed! Zondagochtend heel vroeg eruit want we gingen dolfijnen spotten! Echt heel veel gezien, was echt super gaaf!
Nou ik ben weer aardig bij, was wel even in vogelvlucht maar heb helaas erg weinig tijd. Foto's volgen nog!
Donderdag kom ik alweer thuis, dus schiet nu aardig op!

Dikke kus

  • 02 April 2006 - 11:21

    Er:

    ej zus leuk he :P En je komt al bijna weer thuis. dus geniet daar nog ff van want hier krijg je weer saai leven enzo :D Doegiezz xxxx

  • 03 April 2006 - 11:19

    Marlien:

    Donderdag ben je alweer gezellig op het eiland!!
    Ik ben echt zooo benieuwd naar al je verhalen en foto's enzo!
    Ik kom vrijdagavond (helaas) met de laatste boot thuis, maar dan bel ik je en kom ik snel langs (als je dan niet op apegapen ligt natuurlijk..)
    Naja, hier weer zeer weinig gemist hoor marloes, ik heb vanmiddag mn herkansing voor mn assessment en ik ben echt zoooo zenuwachtig!
    Nou marloesje, ik zie jou aankomend weekend!
    Geniet dr nog even goed van en voor alvast een goede terugreis!
    Heel veel Liefs en een kus van mij!

  • 04 April 2006 - 13:24

    Maarten:

    tjonge jonge
    wat een belevenissen!
    Gaaf hoor

    -xxx-

  • 04 April 2006 - 14:47

    Nic:

    ik wilde je nog even een
    prettige vliegreis wensen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 102101

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: