12 maart 2006 - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marloes fopma - WaarBenJij.nu 12 maart 2006 - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

12 maart 2006

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

12 Maart 2006 | Indonesië, Bali

Hallo beste lezers!

Eindelijk weer eens een bericht, sorry daarvoor maar heb het erg druk gehad! Nou ja ook heel druk met lekker op het strand liggen want dat kan nu want ik zit op Bali!
Maar eerst nog even over de laatste week Thailand met een eindconclusie. De laatste week bestond echt uit afscheid en heel hard werken aan school.Woensdag ben ik met een groepje naar de bioscoop geweest want wij hadden zoiets van dat is weer eens wat anders. Wat is er dan zo anders aan een filmpje kijken in Thailand? Well, ten eerste kost het maar 2 Euro en dan kan je aangeven waar je wilt zitten op een scherm in super relaxte stoelen. Ten tweede wordt er aan het begin het volkslied gezongen en zie je allemaal foto's van de koning op het scherm en dan moet iedereen staan. En natuurlijk is de film niet in het nederlands ondertiteld dus dat was weer even goed voor mijn engels!Vond het echt heel leuk om in Thailand eens naar de film te gaan, aanrader als je wat tijd over hebt. Donderdag hadden we het afscheidsfeestje van school, ze vonden het echt heel erg dat we weggingen, echt zo lief.Over het weekend, we zaten echt in de middle of nowhere in een bamboehutje omringt door water.Om daar te komen moesten we met de touringbus over een brug(getje) die daar niet echt op gebouwd was. Halverwege besloot de chauffeur dat het misschien toch wel verstandig was om terug te gaan.Nou dat was wel even spannend!We verbleven dat weekend bij mensen die leven van vis en krab vangen en daar moesten wij ze bij helpen.Dat was voor het eerst dat ik met een bamboehengel heb gevist en dat goldt voor de meeste!Zaterdag gingen we naar een 'expeditie robinsson' eiland, echt super gaaf, we moesten er ook echt heen zwemmen. Zondag gingen we weer terug naar het appartement en moesten de koffers weer gepakt worden en de kamers schoongemaakt. Maandag na een vier uur durende vlucht kwamen we aan op Bali... in de stromende regen! Maar we hadden een hartelijk welkom door onze buddy's van dhana pura university, compleet met bloemenkrans.Het hotel is echt goed, voor ons eigenlijk best wel luxe na een maand Thailand, elke dag kamer schoongemaakt,lekker eten, zwembad en niet onbelangrijk aan het strand! Wel veel bejaarden nederlanders dus we moeten wel een beetje oppassen met wat we zeggen.Doordeweek zijn we naar school geweest en beetje op het strand gelegen en uitgeweest en vandaag hebben we de plaatsen gezien waar de bomaanslagen waren, wat nog steeds een raar idee blijft. Er stond een spandoek met de volgende zin: live in the world without any violence, none religion, none hollybook, no god, allow any violence. Ik denk dat zo'n zin wel genoeg zegt...
Verder nog gesurft,nouja poging tot maar de zee is hier echt heel gevaarlijk, hele gevaarlijke onderstroming dus echt oppassen geblazen.
Nou dat was het wel weer over Bali nu wil ik nog even wat zeggen over Thailand als slot zeg maar;
Ik zou iedereen aanraden om eens naar Thailand te gaan en dan ook echt de tijd er voor te nemen.Alles is natuurlijk anders, de mensen, het geloof,de natuur,het weer etc etc maar ik heb dit alles zeer positief ervaren en wil er zeker later nog eens heen.Bangkok lijkt een hele grote drukke vieze stad maar je voelt je er zo snel thuis, tenminste dat had ik, je pakt zo de taxi of de skytrain, het gaat allemaal zo makkelijk.De mensen zijn heel aardig, ze doen alles voor je, soms wel een beetje ' onderdanig'. Heel anders dan Bali, daar zitten ze meer op een lijn met je en je komt niet van ze af maar dat later..
Mocht je overwegen om naar Thailand te gaan dan moet je echt lekker het land intrekken en niet alleen een leuk eilandje uitzoeken om daar je vakantie te verblijven.
Thailand in een paar woorden; don't worry, relax,surprising and beautiful.
Nou dit verhaaltje is denk wel weer even genoeg, laat wat van je horen, die berichtjes blijven leuk!
veel liefs van marloes
ps mijn nummer hier is: 081805677763

• 12 Maart 2006 - 13:55

Rutger:

Hai marloes,
    De zon schijnt hier nu ook,blauwe lucht, aleen het water is wel erg koud!
    Wij gaan nu zo voor een weekje naar ierland. fijn dat je het naar je zin hebt.groetjes van Diego.
    vanaf Terschelling een dikke kus.

• 12 Maart 2006 - 14:21

Karin:

Hoi Marloes, leuk weer een berichtje van je te kunnen lezen. Bij ons zijn de koffers nu gepakt en vliegen maandag-ochtend naar Dublin .
    Diego begint aardig te wennen , ook met Bayo is hij al een maatje.
    Veel plezier deze week en
    zoeken in Ierland een internet-cafe kunnen we even mailen, dikke kus mam

• 12 Maart 2006 - 14:24

Wietske:

Hey Marloes,
    Kom net binnen bij Karin en Rutger, die staan ook op het punt om lekker weg te gaan! Thailand staat zeker ook ergens bonenaan op mijn lijstje. Nog even en dan kan ik ook met Jelmer mee vliegen, dus dan wordt dat wel makkelijk! Volgende week eerst een tripje naar New York en Las Vegas, ook niet verkeerd! Heel plezier met het ontdekken van Bali! x Wiets

• 12 Maart 2006 - 15:11

Joost:

Hey marloes.. ik merk dat je het erg naar je zin hebt. daar ben ik blij om. ik wil ook naar het buitenland op vakantie :) .. geniet er nog even van. kus joost

• 12 Maart 2006 - 16:39

Marlienepien:

Klinkt allemaal geweldig man! De foto's zijn ook erg leuk om te zien!
    Hier weer weinig aan de hand, dus je mist (zoals altijd) weer helemaal niets hoor.
    We denken aan je, ook groetjes van mijn ouders!
    Dikke zoen!

• 13 Maart 2006 - 12:30

Berit:

Heej lieverd!

Wat klinkt het allemaal super wat je hebt beleefd! Heel anders dan hier in ieder geval haha! Hier blijft het allemaal hetzelfde en zwemmen zit er voorlopig niet in! We hebben ook geen etentje gehad meer met de meiden, dus we zijn blij als je er weer bent;) Maar geniet er nog maar goed van meis!!

Dikke kus Beer

• 13 Maart 2006 - 16:11

Mariette:

Hey Marloes!!
    Wat gaaf dat je het zo naar je zin hebt! hier gebeurd niet veel (how suprising). Heel veel plezier nog. Kus

• 13 Maart 2006 - 16:12

Mariette:

Hey Marloes!!

• 20 Maart 2006 - 13:16

Nienke:

Hey meiske, leuk verhaal allemaal. Je beleefd allemaal leuke dingen! ben blij dat je t zo leuk vind en ook aan iedereen aanraad. xxxxx