Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

Broome

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

03 Juni 2010 | Australië, Broome

En daar stond ik weer op een vliegveld, het avontuur tegemoet. Na van iedereen afscheid te hebben genomen stond ik er weer alleen voor. Het gevoel van vrijheid, dat heerlijke reisgevoel wat als een drug werkt, bekroop me terwijl ik naar het vliegtuig liep. Ik was best wel content met mezelf, ik deed het toch maar allemaal even! Na drie uur vliegen kwam ik aan op vliegveld Broome. De warmte viel als een warme deken over je heen. En daar liep ik weer bepakt en bezakt. Gelukkig was het hostel op loopafstand, een leuk tropisch hostel met zwembad, hangmatten en de kamers zijn als hutjes gebouwd.
Broome is bekend vanwege de mooie stranden en wordt als een geliefd vakantieoord gezien voor de Australiers die in West Australie wonen.Broome heeft 14000 inwoners en is van oorsprong een parelvissersdorpje. De eerste bewoners kwamen hier in 1880 aan. Het waren Europeanen, mensen uit Maleiers, Chinezen en Japanners die al hun hoop richtten om flink geld te verdienen in de parelindustrie. Hoewel er inderdaad vaak een fortuin werd opgebouwd, bleef het vissen naar parels bijzonder gevaarlijk, en werd er vaak een dure prijs voor betaald. De begraafplaats buiten het centrum getuigd daar nog van; veel parelvissers liggen hier begraven.
Chinatown, een grote winkelstraat ( het centrum) beetje verkend en 's avonds rustig aangedaan in het hostel. Daar werd ik ook meteen weer geconfronteerd met het hostel leven, veel muziek, er werd een feestje gebouwd. Helaas was ik daarvoor niet zo in de stemming, vrees dat ik nooit een echte backpacker zal worden..
Dinsdag naar Cable Beach geweest, een mooi strand waar je een ritje kan maken op een kameel tijdens zonsondergang. Iedereen vertelde me van te voren al dat dat zo geweldig moet zijn. Nou als je reist mag je eigenlijk niet vergelijken maar ik doe het toch, het strand van Terschelling doet er echt niet onder.
Grote kwallen zorgde ervoor dat ik het alleen bij pootjebaden hield.
Een bezoekje aan de crocodilefarm van de beroemde Malcolm Douglas kon natuurlijk ook niet ontbreken. Wat een intrigerende dieren. De grote joekels zijn zo'n 5 meter lang en wegen zo'n 700 kg. Met hun staart kunnen ze met een zwiep je benen breken. En dan die tanden, hun prooi slikken ze in een stuk weg en doordat ze met tijd en wijlen wat stenen doorslikken wordt hun prooi verteerd in hun maag door de stenen.
Ik kwam hier ook om te vragen wat ik moet doen als ik eentje in het echt tegen kom, just in case...
Gezien ik op de reis naar Darwin hun leefgebied betrek.
Na de rondleiding was er de mogelijkheid om een babykrokodil vast te houden met een elastiekje om zijn mond, want ze hadden al flinke tandjes. Maar ik ga natuurlijk niet voor het halve werk, geef mij maar eentje zonder elastiekje! Dat mocht en zie hier het resultaat.
Op deze farm doen ze ook aan fokken, en ik met mijn naïviteit dacht dat de jonkies later worden uitgezet in de natuur, daar waar ze horen. Maar helaas, deze worden afgemaakt en hun huid wordt verkocht voor tassen en hun vlees voor op de barbie.
Stairway to the Moon heb ik helaas gemist, was toch een dagje te laat hiervoor.
Woensdag kwam Coen ook aan in Broome en om de reis goed in te luiden hebben hebben we de zonsondergang gezien en getoast met een glaasje wijn. Het nieuwe avontuur gaat beginnen!

  • 03 Juni 2010 - 08:54

    Marlien:

    het strand ziet er wel supermooi uit! Nu kom je helemaal nooit meer terug want het strand hier hoef je ook niet meer te missen:S
    Goed dat je weer verder bent gaan reizen; je bent daar immers niet gekomen voor huisje boompje beesje en snoeihard werken toch?:D
    Als ik jou verhalen lees wil ik toch ook wel weer graag naar t buitenland aankomende winter hoor.. Spaans leren ofzo?!

    nou loesje, geniet van je nieuwe avontuur Liefs kus marlien

  • 03 Juni 2010 - 10:47

    Petra Van Keulen:

    Hoi Marloes,
    leuk om je verhalen te lezen. Ook dat je weer verder trekt het avontuur tegemoet, bewonder ik in jou Ja, als je daar bent is het leuk om veel te verkennen en goed dat je daar weer een reismaatje hebt. Mooi ook om te zien hoe de natuur daar is, ja het strand lijkt wel een beetje op Terschelling, maar hebben ze daar ook zulke hoge duinen? Of ben ik nu erg bevooroordeeld? Het weer is daar in ieder geval ook prachtig. Geniet verder van de reis en ik lees met plezier je verhalen.

    Lieve groetjes uit een ook zonnig Terschelling, Petra.

  • 03 Juni 2010 - 12:03

    Harry M.:

    Ha Marloes,
    Je schrijft erg leuk en onderhoudend.
    Wanneer jij vertelt is het net of ik ook een beetje op reis ben. Dat is een hele kunst.
    Ik begrijp dat je bij jou geen instantie hebt zoals "Lekker dier", of een Partij voor de dieren?
    Krokodillenlerenschoenen lijkt mij ook wel wat.
    Groetjes, Harry.

  • 06 Juni 2010 - 12:34

    Nancy:

    Hoi Marloes,
    Ik heb lang niets van me laten horen helaas door een paar vervelende dingen. Inbraak bij ons thuis, een dierbaar vriend verloren. MOest daarvoor een paar weekenden naar München. Dus ook niet naar het eiland geweest, maar a.s. dinsdag ga ik er weer naar toe. Moet ook nodig met je ouders bijpraten maar met Luka Bloom ben ik erbij hoor.
    Toch goed denk ik dat je verder gaat reizen. Er is nog zoveel meer ... Er zijn zoveel mooie plaatsen waar je kunt settelen maar daar heb je nog de tijd voor. Goed af en toe moet er ook gewerkt worden dus ontkom je er niet altijd aan. Maar je duikt nu in een avontuurlijk stuk en leuk dat je ook weer een reispartner hebt. Wij blijven je volgen voorzichtig zijn in de rimboe en veel liefs van ons. X


  • 07 Juni 2010 - 18:31

    Tessa:

    Lieve Marloes,
    Weer opnieuw mooie verhalen en zeer fijne foto's! Je hebt het wel echt te pakken zeg, van plek naar plek! Maar super dat je dat allemaal doet en kan doen hoor!
    Ik zit nu bij de afdeling neurologie, erg ingewikkelde stof...
    Veel reisplezier maar weer en ik wacht weer op mooie foto's, leuk!
    Kus Tess

  • 10 Juni 2010 - 12:43

    Jan En Nel Jorritsma:

    wij wensen je nog veel plezier.de groeten uit dokkum.

  • 24 Juni 2010 - 20:41

    Beer:

    Wauw! Dat klinkt weer als een heel mooi begin van een nieuw avontuur! Die foto's bevestigen maar weer eens hoe goed je daar zit! Je durft wel zeg met die krokodil, ik zou er nu niet aan moeten denken, zelfs de baby versie trekt me nog niet zo ;) Wie weet kan je me een keer ompraten? Als jij dan die zonsondergang en een wijntje regelt denk ik dat je me best kunt overhalen :D

    Knuff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

ontdekkingsreis 2009

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2010

Home sweet Home

06 September 2010

One week in Bangkok

25 Augustus 2010

Strand, chakra's, shakes en full moon

12 Augustus 2010

It's a jungle out there! Sabah, Borneo

04 Augustus 2010

Goodbye Australia, you are beautiful
marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 102135

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: