Er is een tijd van komen en een tijd van gaan - Reisverslag uit Fremantle, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu Er is een tijd van komen en een tijd van gaan - Reisverslag uit Fremantle, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

29 Mei 2010 | Australië, Fremantle

Ja je leest het goed, ik ga weer verder reizen. Na vier maanden hier te hebben gewoond en ik lieg niet als ik zeg op een haar na niet voor een lange tijd werd het toch tijd om verder te gaan. Het avontuur weer tegemoet.

Ik heb me hier echt thuis gevoelt, als je in een nieuwe plaats gaat wonen en werken ontkom je op een gegeven moment niet aan de dagelijkse bezigheden en het beviel me wel even om een thuisbasis te hebben. Maar ik raakte ook weer gewend aan het goede welvarende leven waar ik me weer makkelijk aan kon passen maar wat mij ook een beetje een gevoel van tussen wal en schip bracht. Immers ik kwam hier als reiziger en nu probeerde ik mezelf te transformeren tot een werkende inwoner van Fremantle en lag mijn backpack weggemoffeld onder mijn bed. Wonend in een luxueus appartement, omgeven door rijkdom,mooie dingen en het komt niet dagelijks voor dat je in een Porsche rijdt. Western Australia is de rijkste staat van het land vanwege de olie,gas en mijnen. De mensen hier hebben het goed, heel goed over het algemeen en dat brengt jezelf ook in zo'n spirit.
Maar tijdens mijn kampeeravontuur( zie vorige blogs) realiseerde ik me dat ik juist wat afstand wilde doen van het materialistische wereldje waarin wij leven en nu deed ik weer vrolijk mee. Dat was toch niet helemaal de bedoeling? Dan kan je nog wel in een kast van een huis wonen met twee auto's voor de deur maar als je alleen daarvoor al jezelf krom werkt, geniet je er dan wel zoveel van? Dat was wel iets wat ik me afvroeg als ik terug reed van werk en de villa's, de een nog groter dan de ander passeerde op mijn weg naar huis. Vriendschap,liefde en gezelligheid is niet te koop moge dat duidelijk zijn.

Het gevoel bekroop me de laatste weken dat ik langzaam afscheid aan het nemen was van de stad, nog de laatste dingen doen zoals een boottocht van Perth naar Fremantle. En terwijl ik op het achterdek zat met een glaasje wijn in mijn hand en Perth langzaam achter me liet,realiseerde ik me; dit gevoel dat heb ik eerder gehad en dat heeft mij uiteindelijk deze prachtige reis ( die nog niet af is) bezorgd.
Ik ga weg met een lach en een traan, in een korte tijd heb ik toch wat vriendschappen gemaakt en leer je de mensen een beetje kennen die hier wonen ( het ons kent ons gevoel). Mijn dagelijkse rondje hardlopen langs de rivier, yoga les van een oude wijze man, mijn vaste gasten in het restaurant, salsales volgen, de Ierse muziek op zondag, koffiedrinken op mijn vaste adresje, vrijdagmiddagborrel na werk,koken voor mijn huisgenootjes, mijn eigen bed, ik ga het missen maar het is goed om verder te gaan.

Maandag vlieg ik naar Broome wat ten noorden ligt van Perth. Daar zal ik een paar dagen blijven en heb ik het geluk ook net weer dat die avond Staircase to the Moon is ( maar daar later over meer) en de temperatuur veel aangenamer is, ook niet onbelangrijk.
Daarna ga ik met Coen, een Nederlander die rondreist in een busje, verder reizen richting Darwin. Weer lekker in de natuur, mooie dingen zien en we gaan er weer een sport van maken om zo low-budget mogelijk te reizen. En van al mijn belevenissen zal ik jullie ook weer op de hoogte houden, ik miste het schrijven zelf ook wel..
Ik heb er zin in!

Nog een kleine huishoudelijke mededeling; voor het sturen van post kan je mijn Sydney adres weer gebruiken. En mij skype adres is marloes.fopma

veel liefs

  • 29 Mei 2010 - 08:18

    Harry Meijer:

    Ha, Marloes.
    Dat was zeker lang geleden. Fijn dat je het goed maakt en nog steeds geniet.
    Ook goed te zien, dat geld zeker niet alles is. Er zijn veel mooiere dingen of zaken.
    Veel plezier op het vervolg van de reis.
    Harry Meijer. Blaricum.

  • 29 Mei 2010 - 10:34

    Mariette:

    You go girl!
    Ik ben trots en jaloers op je dat omdat jij deze beslissingen maakt.
    x

  • 30 Mei 2010 - 01:50

    José:

    Hey lieve Marloes,

    Heerlijk dat je weer op pad gaat. Op een gegeven moment ga je je toch een beetje raar voelen in al die luxe he? Dan is het tijd om weer verder te trekken en lekker low budget te gaan. Ik vond het heel leuk om laatst te bellen, laten we dat snel weer doen!

    Dikke dikke kus!

  • 30 Mei 2010 - 09:41

    Nienke:

    Reizen rocked

  • 30 Mei 2010 - 10:04

    Wiets:

    Hi Marloes!
    Wat een mooi stuk heb je geschreven! En een knappe beslissing; gaaf dat je het onbekende avontuur weer in gaat. Je volgende plan klinkt weer spannend, leuk! Geniet ervan en veel plezier!
    Liefs Wiets

  • 24 Juni 2010 - 20:10

    Beer:

    Hee meissie,

    Haha bijna een maand later dan de rest krijg je ook nog een reactie van mij. Je had het al in mijn mailtje gelezen, ik was drukdrukdruk en probeer nu wat verloren tijd in te halen. Ik vind het veel te leuk om je verhalen te lezen en daarom doe ik het nu alsnog :D Wat grappig he dat je na een bepaalde tijd toch weer ergens anders een thuis kunt opbouwen. Een vertrouwd leventje is heel fijn maar daar ben je niet voor gegaan, heel goed dat je nu weer verder trekt. Bewonder je nog steeds enorm voor wat je allemaal doet! Heel veel succes en plezier weer voor je volgende belevenissen!

    Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

ontdekkingsreis 2009

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2010

Home sweet Home

06 September 2010

One week in Bangkok

25 Augustus 2010

Strand, chakra's, shakes en full moon

12 Augustus 2010

It's a jungle out there! Sabah, Borneo

04 Augustus 2010

Goodbye Australia, you are beautiful
marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 102127

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: