Home sweet Home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marloes fopma - WaarBenJij.nu Home sweet Home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marloes fopma - WaarBenJij.nu

Home sweet Home

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

01 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Na een twaalf uur durende vlucht komt Schiphol in aantocht en zie ik vanuit mijn raampje de welbekende weilanden in hokjes opgedeeld en de regendruppels op het raam. De piloot meld dat de lokale temperatuur elf graden is en grauwe wolken pakken samen. Dat is toch weer typisch thuiskomen in Nederland zeg ik tegen twee Nederlandse meiden die naast me zitten en bedenk me dat het ook wel lekker handig van mezelf is om me slippers aan te hebben gehouden.
Als ik sta te wachten op mijn backpack begint het ook wel een beetje te kriebelen en zodra ik mijn ouders en oma zie is het toch wel even een emotioneel wederzien.
Een paar uur later word ik opgewacht door de hond die door het dolle heen is en dan zit ik weer thuis aan de keukentafel..
Het avontuur is voorbij en ik zal weer moeten wennen aan de dingen van alledag. De luxe dingen beginnen al snel te wennen en ik ben blij met mijn 'nieuwe' garderobe maar uiteindelijk zijn het maar spullen en hecht ik er minder waarde aan dan voorheen.
De eerste dagen is alsof ik droom en ik kan nu pas zeggen na een aantal weken dat mijn innerlijke piloot eindelijk de landing inzet, bestemming Terschelling.
Deze reis maakt nu deel van mij uit en zit in mijn figuurlijke backpack welke invloed heeft op hoe ik de dingen ervaar,denk,voel en uit.
Vele vragen me wat ik nu dan ga doen, daar heb ik de afgelopen tien maanden toch goed over na kunnen denken?Ik laat het maar in het midden, een prettige kwaliteit van leven dat is mijn doel. Of zoals mijn opa al zei; Er is geen beter leven dan een goed leven. En op welke manier je daar invulling aangeeft is voor ieder persoonlijk en daar wil ik mijn 'laatste' blog ook niet aan wijden.
Ik wil jou bedanken voor je interesse van het lezen van mijn verhalen en het achterlaten van berichtjes. Ik hou je op de hoogte als een nieuwe reis zich aandient of mijn boek dat ik ooit wil schrijven wordt uitgebracht.
Daarnaast wil ik mijn beschermengelen bedanken dat ik weer heelhuids thuis ben, mijn ouders voor hun onvoorwaardelijke vertrouwen en mijn oma voor haar wijze raad.

Take the highway or the off road,
it doesn't matter cause you decide, it's your choice,
see,feel,hear, enjoy for yourself,
be open for others and follow your intuition,
it's what you see through your eyes,
your journey of discovery.

Was getekend Marloes Fopma.

  • 30 September 2010 - 19:37

    Inge Bakker:

    Geniet van het goede leven en succes met bepalen/bedenken wat je allemaal nog gaat/wil doen! liefs Inge

  • 01 Oktober 2010 - 07:09

    Harry Meijer:

    Hoi Marloes,
    Welkom thuis.
    Groeten, Harry en Brigitte.

  • 01 Oktober 2010 - 17:54

    Piet En Nel:

    Welkom thuis op Terschelling en geniet hier ook weer van. Ik heb genoten van je verslag en foto,s .groetjes Piet en Nel Boersma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

ontdekkingsreis 2009

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2010

Home sweet Home

06 September 2010

One week in Bangkok

25 Augustus 2010

Strand, chakra's, shakes en full moon

12 Augustus 2010

It's a jungle out there! Sabah, Borneo

04 Augustus 2010

Goodbye Australia, you are beautiful
marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 102111

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: