Brisbane - Reisverslag uit Fremantle, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Fremantle, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

07 April 2010 | Australië, Fremantle

Dag lieve mensen,

Hier eindelijk weer een berichtje vanuit Fremantle. Kan nu wel zeggen dat dit mijn nieuwe woonplaats is gezien ik vorige week ingetrokken ben in mijn nieuwe appartement met uitzicht op zee en beschikking over een zwembad. Verder veel aan het werk geweest maar het was ook wel weer tijd voor een korte vakantie, op naar Brisbane! Vanuit de lucht kreeg ik eindelijk een beter beeld van hoe groot Australie wel niet is. En als je je dan ook bedenkt dat de vlucht ongeveer 6 uur is en meer dan 3500 km, dat is verder dan naar Bali vliegen. We kwamen helaas aan met regen maar dat mocht de pret niet drukken. Brisbane is de hoofstad van de staat Queensland en ligt aan een rivier. Het heeft een subtropisch klimaat wat net weer even anders is dan in Perth. Perth heeft een droger klimaat en de luchtvochtigheid is ook lager. Hoewel het net in de week dat wij daar waren behoorlijk heeft gestormd en Perth en omgeving dagen zonder elektriciteit zat. Zelfs hagelstenen hadden behoorlijke schade aangebracht welke oploopt in de miljoenen.

Maar terug naar Brissy. Na een paar dagen de stad te hebben verkend en genoten te hebben van de gastronomie die de stad te bieden heeft werd het wel weer even tijd voor mij om de zee te zien. Op naar Byron Bay!
Byron Bay is een dorp aan de kust en ligt in Nieuw Zuid Wales, weer een staat voor mij erbij.
Het is beroemd vanwege de relaxte alternatieve levenstijl maar is tergelijkertijd populair voor zowel de backpacker, surfer als de welvarenden.
Heerlijk om weer even op het strand te liggen en een duik te nemen in zee. Omdat er in Queensland een tyfoon was hadden we onwijs hoge golven. Het plaatsje heeft allemaal leuke winkeltjes en je krijgt echt een vakantiegevoel daar. Voor mij was Byron Bay een van de leukste dorpen tot dusver.
Na nog een paar dagen Brisbane zat de week er alweer op en vlogen we alweer terug naar Perth. Een week Brissy vond ik eigenlijk ook wel goed, had wel weer zin om naar huis te gaan. Gek dat je in een ander land dan daar je eigen thuis creert.
Ik had echt een welkom thuis gevoel nadat we geland waren.
Onderweg met de taxi werd het gaandeweg steeds donkerder langs de wegen, de stroom was nog steeds niet terug. Met kaarsen onze weg in huis gevonden, deed mij wel denken aan Bali.

Naast het werk in het cafe waar ik me erg in thuis voel werk ik nu ook in een office in het centrum van Perth. Het kantoor bevind zich op de 32ste verdieping van de QV1 toren, een van hoogste van Perth. Dat voel je ook want soms kan je echt de bewegingen van het gebouw waarnemen en als je met de lift gaat suizen je oren nog minuten na. Waar ik nog een paar maanden geleden rondliep door Perth alle zakenmensen te bekijken, nu ben ik er zelf een. Tijdens mijn lunchpauze kom ik regelmatig bekende gezichten tegen, het is best een klein wereldje hier.
Mijn Duitse vriendinnetjes zijn helaas vertrokken maar heb alweer leuke mensen om me heen en woon nu samen met twee meiden. Kan wel zeggen dat ik me hier echt thuis voel en het is heerlijk om elke dag even de zee te zien vanuit mijn huisje, in de trein en op het werk. Nu nog even wat tijd vrij maken om weer eens een duik te nemen in zee...

Vee liefs,
Marloes

Mijn nieuwe adres is:
Angwin Street 2/20
6158 East Fremantle
Western Australia
( altijd leuk om post te ontvangen)

  • 07 April 2010 - 15:02

    Marlien:

    eindelijk weer een leuk reisverslag, we zijn weer helemaal op de hoogte! Zo te horen treed je in mir dr voetsporen want het klinkt niet alsof je binnenkort van plan bent om weer naar nederland te komen..
    ik ben trouwens helemaal vergeten vanmorgen voor de pc te gaan zitten voor skypen!:S Vrijdag anders doen?kus

  • 08 April 2010 - 13:54

    Tim:

    Klinkt allemaal leuk Marloes, terwijl ik mij hier dag in dag uit naar kantoor slenter denk ik terug aan een mooie tijd in Oz en lees ik je verhalen met veel plezier. Heel herkenbaar allemaal.

    X

  • 08 April 2010 - 19:32

    Beer:

    Hee meissie!

    Wat heerlijk dat je een nieuw appartement hebt daar! Zeezicht en een zwembad, wat wil je nog meer?!

    Wel fijn dat je het werken in het café kan afwisselen met werken op het kantoor!!

    Oooh lieverd wat klinkt het allemaal heerlijk!!

    Ik denk aan je!!

    Heel veel plezier daar :D

    Dikke kus beer


  • 08 April 2010 - 19:32

    Beer:

    Hee meissie!

    Wat heerlijk dat je een nieuw appartement hebt daar! Zeezicht en een zwembad, wat wil je nog meer?!

    Wel fijn dat je het werken in het café kan afwisselen met werken op het kantoor!!

    Oooh lieverd wat klinkt het allemaal heerlijk!!

    Ik denk aan je!!

    Heel veel plezier daar :D

    Dikke kus beer


  • 09 April 2010 - 17:36

    Mariette:

    Ja.. je kan de het meisje bij de zee weghalen, maar de zee niet bij haar.
    Het blijft toch in je zitten he;)
    x

  • 17 April 2010 - 21:44

    Harry Meijer:

    Hoi Marloes,
    Het is allemaal geweldig wat jij meemaakt. Je zou bijna vergeten hoe mooi Nederland is. Het weer is al weken geweldig!. Fris maar zonnig. Wij, Brigitte en ik hopen vanaf 8 mei weer een weekje Terschelling te doen. Jaloers hè? Ons luchtruim is vrij van vliegtuigen, echt, je hebt nog nooit zo'n heldere lucht gezien.
    Groetjes vanuit Blaricum.
    Harry en Brigitte.

  • 02 Mei 2010 - 13:39

    Tessa:

    Lieve Marloes,
    Na een lekker weekje vrij, morgen weer beginnen met een nieuw co-schap. Maar ik ben blij af en toe wat van je te lezen, want je maakt meer spannends mee dan ik/wij hier!
    Nu even koffie in de stad (met een ander maatje (hihi!)).
    Kus Tess

  • 02 Mei 2010 - 13:39

    Tessa:

    Lieve Marloes,
    Na een lekker weekje vrij, morgen weer beginnen met een nieuw co-schap. Maar ik ben blij af en toe wat van je te lezen, want je maakt meer spannends mee dan ik/wij hier!
    Nu even koffie in de stad (met een ander maatje (hihi!)).
    Kus Tess

  • 02 Mei 2010 - 13:39

    Tessa:

    Lieve Marloes,
    Na een lekker weekje vrij, morgen weer beginnen met een nieuw co-schap. Maar ik ben blij af en toe wat van je te lezen, want je maakt meer spannends mee dan ik/wij hier!
    Nu even koffie in de stad (met een ander maatje (hihi!)).
    Kus Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

ontdekkingsreis 2009

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2010

Home sweet Home

06 September 2010

One week in Bangkok

25 Augustus 2010

Strand, chakra's, shakes en full moon

12 Augustus 2010

It's a jungle out there! Sabah, Borneo

04 Augustus 2010

Goodbye Australia, you are beautiful
marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 102075

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: