wonen en werken in Fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu wonen en werken in Fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

wonen en werken in Fremantle

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

24 Februari 2010 | Australië, Fremantle

Dag lieve mensen,

Ten eerste hartelijk dank voor alle leuke berichtjes en felicitaties voor mijn verjaardag. Helemaal leuk om echte kaartjes hier te ontvangen. Wat heb ik mij jarig gevoeld! Het begon al goed, tegen twaalven kreeg ik al mijn eerste roos van een vreemde, livemuziek op straat en onderweg naar het hostel nog even iemands leven 'gered'. De volgende dag had Romy heel lief taart gehaald en hebben we lekker op het strand vertoeft om vervolgens 's avonds tapas te eten. Heel fijn dat de meiden hier nog zijn.

Na de eerste dagen dit stadje Fremantle te hebben verkend en een dagje Perth besloot ik om hier te blijven en werk te gaan zoeken. Ik kan je vertellen dat was geen makkelijke opgave. Na talloze afwijzingen ( het seizoen loopt hier op zijn eind) begon eindelijk de zon weer te schijnen voor mij en nu kom ik om in het werk. Ik heb op het moment vier verschillende baantjes wat wel weer even wennen is om terug te zijn op de werkvloer na maanden met de benen omhoog. In het weekend werk ik in een cocktail/ champagne bar, een net geopend bedrijf en waar ik ook al mijn eerste cocktail les heb gehad. Dan werk ik nog in een café vlak aan het strand, tenminste het dichtstbij mogelijke want strandtenten zijn hier niet toegestaan helaas. De sollicitatie daar verliep bijzonder en zo is het café en het personeel ook maar onwijs leuk! Het beste om werk te zoeken is om gewoon om binnen te lopen en zo deed ik dat daar ook. Vijf minuten later stond ik al koffie te maken voor de eigenaar, een hele grappige man die niet van de drank kan afblijven maar onwijs goed kan koken en muziek maken. Ik kon de volgende dag beginnen. En laat dat nou net op een zondag zijn, de dag dat ze daar live Ierse muziek hebben in de namiddag. Sommige dingen zijn hier denk ik meant to be...
Alles gaat allemaal 'laidback' , alcohol tijdens werk? Dat is hier de normaalste zaak van de wereld ( maar ik heb mijn principes gelukkig), een afwasmachine kennen ze niet en bonnetjes worden met de hand geschreven.
's Avonds een druk diner waar ik lekker mijn ding kon doen want ik was de enige in de bediening en krijg alle vrijheid. Het café heeft ook echt een buurtfunctie, veel gasten komen dagelijks langs en na het werk maken ze met z'n allen muziek. 'Welcome home', zei de eigenaar en zo voelde het ook. Kortom er liggen genoeg uitdagingen voor mij om de tent nog meer tot zijn recht te brengen wat potentie heeft het zeker.
Dan heb ik nog wat werk in het hostel en zondag begin ik voor een cruiseschip, de Queen Victoria welterverstaan waarvoor ik gasten in moet checken. Helaas, ik vaar niet mee maar dat geeft niet want ik vind het hier al veel te leuk. In het begin maakte ik de klassieke fout om werk te zoeken wat een extra dimensie zou geven voor mijn cv maar zo werkt het niet helemaal, simpelweg omdat je op een werk/vakantie visum ben. En eigenlijk is het veel leuker om nu dingen te doen die je wellicht anders niet zal doen.

Het is fijn om nieuwe mensen te ontmoeten die om jou geven en jij om hen. Een druk sociaal leven is het gevolg en daarnaast volg ik ook nog wat cursussen. Zo heb ik op maandag Boeddhisme les wat heel interessant is ( en nee ik word geen monnik, het is een leefwijze) en op donderdag Rock & Roll les. Al deze dingen brengen ook verschillende rollen met zich mee, als een kameleon pas ik me aan aan de omstandigheden. Om te beginnen al met mijn naam, voor mijn ene werk ben ik Marloes voor de ander Mary Lou. Dan is er nog Marloes de backpacker, de werker, vriendin, de Nederlandse, de Duitse ( diegene die dat denkt heb ik maar in de waan gelaten), levensgenieter, spirituele maar vooral vrij om te doen wat op mijn pad komt en waar ik mij goed bij voel. Iets wat sommigen mensen soms nogal vergeten en meer lijden in dit leven dan genieten..

Helaas gaat mijn goede vriendin Romy naar huis dit weekend maar niet voordat we Rottnest Island hadden bezocht. Dit eiland ligt zo'n 20 km uit de kust vanaf Fremantle en is ontdekt door de Nederlanders. Van 1830 tot 1903 fungeerde dit eiland als een gevangenis voor de Aboriginals, nu is het een populaire vakantiebestemming voor een weekendje weg.Dit eiland is bekend om zijn quokka's, het lijkt een beetje op een rat en kangoeroe ( zie foto) De boottocht ernaartoe was net alsof ik naar Terschelling ging wat wel een raar gevoel gaf. We hadden fietsen gehuurd en hebben het eiland rondgefietst en een duik in zee kon natuurlijk ook niet ontbreken. Poging tot snorkelen hebben we ook gedaan maar we waren allebei een beetje angstig en de vissen vielen tegen. Op de terugreis met de boot moest ik denken aan het liedje '' Terug naar Terschelling”, heerlijk om weer even op een eiland te zijn maar echt terug naar huis? Voorlopig nog niet..

  • 24 Februari 2010 - 13:41

    Harry Meijer:

    Ha Marloes.
    Soms heb jij het Terschellinger gevoel, nou, dat heb ik heel vaak. De volgende vakantie is gepland vanaf 8 mei. Wij hopen dat jij dan terug bent, dan kunnen we jouw cocktails proeven, heerlijk. Trouwens, de winter lijkt hier voorbij, gelukkig. Sven Cramer? Hij is de beste, maar had geen medaille op de 10 km. Ja, gdsq. Ach er zijn ergere dingen.
    Groeten van Harry en Brigitte Meijer.

  • 24 Februari 2010 - 15:52

    Antsje:

    He Marloes!
    Ik lees trouw je reisverhalen en ben stiekem wel jaloers hoor! Jemig wat jij allemaal maar even doet en beleefd! echt super! Geniet ervan en wees trots op jezelf want dit pakt niemand je meer af! (wijze les van juf Antsje haha)
    Liefs... x

  • 24 Februari 2010 - 20:32

    Beer:

    Allereerst moet ik even zeggen dat je er heel erg goed uit ziet! Het is duidelijk dat je daar erg gelukkig bent, het spat er helemaal vanaf! Wauw meis, ongelofelijk wat je daar allemaal meemaakt! Zoveel belevenissen en de een nog gekker of mooier dan de ander. Haha en dan al die baantjes! Het is al een baan op zich om te onthouden op welke dag je waar ook alweer aan het werk moet ;)

    Geniet van alles daar meissie!!

    Dikke knuffel

  • 25 Februari 2010 - 11:32

    Petra Van Keulen:

    Hoi Marloes,
    leuk om je zo te volgen en alle avontuurlijke reisverhalen te lezen. Knap van je dat je dit allemaal doet en zoveel onderneemt om baantjes te krijgen, zo vind je altijd wel een weg. Mooi hoor. Je ziet er onderdaad stralend en gelukkig uit op de foto's.
    Groetjes vanuit een beetje mistig Terschelling,

    Petra.

  • 25 Februari 2010 - 23:33

    Michelle:

    Hee nichiee :D
    Wouw superleuk om dit allemaal te lezen! Klinkt chliche maar je ziet er echt echt echt stralend uit! Zoo fijn dat je het daar zo naar je zin hebt:)! Lekker blijven genieten daar.

    Veel liefs,
    Michelle

  • 26 Februari 2010 - 13:26

    Marlien:

    Wat een gezellige verjaardag! Klinkt nog steeds goed allemaal. En dat sommige dingen 'meant be be' zijn is mij hier inderdaad ook al opgevallen!
    Je bent wel van plan lang weg te blijven he? Aangezien je zelfs al werk hebt..
    Toch niet mirjam achterna he:P
    Kim en ik zitten nog steeds op Ko Samet, de laatste dagen zijn aangebroken voor ons.
    Nog vier stranddagen voor ons, dan nog twee dagen Bangkok en dan naar huis!
    Wat zijn jouw verdere plannen?
    Liefs kus marlien

  • 26 Februari 2010 - 13:27

    Marlien:

    meant TO be. het nadenken hier in thailand laat af en toe wat te wensen over maar daar is het vakantie voor! toch?:D

  • 03 Maart 2010 - 20:14

    Tess:

    Lieve Marloes!
    Drukdrukdruk in het ziekenhuis, dus weinig tijd voor even rustig achter de computer! Maar ben weer bij en klinkt echt weer te heerlijk! En niet meer zulke mooie foto's he, ik wordt te jaloers! haha
    Nee, hoor geniet maar lekker!
    Liefs Tessa

  • 08 Maart 2010 - 21:55

    Jan En Reiny Veldhui:

    Hallo Marloes,
    Eergisteravond zaten wij gezellig te eten in de 3 grapen, en via je moeder kwamen wij aan je waarbenje.nu adres.Wij waren een heel eind op achter om al je avonturen vanaf 't begin te lezen, maar na anderhalve dag weten wij aardig wat je allemaal hebt beleefd, fantastisch! Je bent vinden wij voor schrijfster in de wieg gelegd, erg beeldend en heel leuk! Wij hebben stukjes van jouw reis zelf ook meegemaakt, jaren geleden al, en dus kunnen wij je enthousiasme wel wat volgen. Geniet ervan met volle teugen, dit is de reis van je leven (maar wij wensen je nog veel dit soort belevenissen toe!)Van onze familie ken je wellicht onze kleinzoon Jaap Jan het beste, die zit met zijn vriendin Iris, zijn broer Laurens en zus Annemieke en haar vriend Paul plus Jaap en Annelies hun ouders - goede hulp bij financiering van onkosten! - ergens hoog in de Franse Alpen. Mijn vrouw en ik doen het wat kalmer aan (volgend jaar hopen wij 60 jaar getrouwd te zijn!) en wij gaan gewoon een weekje genieten op Terschelling!
    Marloes, veel plezier en wellicht tot ziens, ergens op deze toch prachtige aardbol!
    Beste groeten!
    Jan en Reiny VvZ

  • 17 Maart 2010 - 21:26

    Arjen Almoes:

    Hee marloes,

    Je verhalen zijn super. Leuk wat je allemaal doet. Het gaat idd erg snel nu, 4 april vlieg ik vanaf auckland en dan moet ik in sidney ongeveer 6 a 7 uur wachten. Valt mee.
    Ja ik hoorde idd al dat het pakje goed en wel aan is gekomen. Ben blij dat je het zo leuk hebt en veel geniet.
    Dikke zoen,

    arjen

  • 18 Maart 2010 - 11:23

    Denise:

    Lief wat ziet het er allemaal goed uit!! Het straalt er vanaf dat jij aan het genieten bent. Je verdient het. Dikke kus

  • 19 Maart 2010 - 09:00

    Henrieke:

    Hee Loesje!

    Wat heb jij een superreis!
    Ben echt jaloers. Ben trots op je dat je dit allemaal doet. En idd zoals juf Antsje zegt; Dit pakken ze je echt nooit meer af.
    En ja, dat verlangen naar Terschelling dat blijft altijd. Home sweet home. Zelfs vanuit Groningen.

    Veel plezier,
    Liefs henrieke

  • 19 Maart 2010 - 11:28

    Machiel:

    hee. ik hoorde van janne dat jij ook in brisbane bent?
    ik ben en blijf er nog 1.5 week.
    machiel..

  • 03 April 2010 - 15:13

    Marlienietortelinni:

    fraulein fopma! Hoe bevalt 't u tot dusverre down town? Daar ik helaas weinig verhalen meer lees op uw waarbenjij.nu website ben ik er niet geheel meer van op te hoogte..
    Wanneer bent u van plan ons weer eens op de hoogte te stellen van uw activiteiten, vorderingen op liefdesgebied en verdere plannen?

    Hier gaat alles goed. VOORJAAR! (niet dat ik de zware sneeuwige winter heb meegemaakt maar dat doet er niet toe)
    Heb net een auto op de kop getikt bij sjon en catharina en verder veel aan het werk..

    Hoop snel weer wat van je te horen liefs kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

ontdekkingsreis 2009

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2010

Home sweet Home

06 September 2010

One week in Bangkok

25 Augustus 2010

Strand, chakra's, shakes en full moon

12 Augustus 2010

It's a jungle out there! Sabah, Borneo

04 Augustus 2010

Goodbye Australia, you are beautiful
marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 102113

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: