welcome to my paradise - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marloes fopma - WaarBenJij.nu welcome to my paradise - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

welcome to my paradise

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

30 December 2009 | Indonesië, Bali

welcome to my paradise.. Dat de titel van een bekend liedje hier en zo voelt het voor mij. Maar aan alles komt helaas een eind zo ook mijn verblijf hier op Bali.
Mijn hart begint te zeuren naarmate de laatste dagen naderen hier op Bali. Het heeft Bali omarmt en wil het weer moeilijk loslaten.
In de wetenschap dat er nog meer werelden te ontdekken vallen op mijn reis en ik nog niet naar huis wil staat mijn volgende vlucht gepland op 1 januari.Zo begin ik langzaam toe te werken naar het volgende deel van mijn reis. Bestemming: Melbourne.

Voor iedereen trouwens de beste wensen voor 2010!
Natuurlijk is kerst ons ook niet voorbijgegaan maar het blijft een aparte gewaarwording, kerst in de zon. Het gevoel dat je dan graag bij je familie bent besloop me even maar ik drukte het snel weer weg. De Balinezen hier vieren immers geen kerst daar sluit ik me dit jaar graag bij aan. Net als ik dat heb bedacht terwijl ik voor ons huisje zit komen onze Aussie buren aan, Merry Christmas roepen ze. Ok, laat ik dan toch maar een beetje meedoen..
Als kerstonbijt geen kerststol en gekookt eitje wat al jaren thuis de traditie is maar een broodje pindakaas, ook niet slecht. Wel heerlijk gedineerd met Bodil en Arjen met muzikale kerstklanken van een rockband..

Vorige week zijn we nog naar Ulu Watu geweest. Dit is de surferspot bij utstek waar de golven metershoog zijn. Alleen toen wij er waren helaas niet.Geen surfer te bekennen. De aapjes bij de naastgelegen tempel brachten gelukkig nog wel wat vermaak.Helemaal als er toeristen rondliepen met een bril op, die was je zo kwijt aan de apen. Leedvermaak blijft toch leuk.
Helaas kan ik niet de foto's laten zien want er zit een Trojaans paard op mijn geheugenkaart. Als er iemand is die het kan temmen, ik verneem het graag.

Er is een ding wat ik niet ga missen van Bali, het geroep van Transport, Transport! Maar ach, die mensen proberen ook maar wat brood op de plank te krijgen. Wat ik zeker ga missen is de Indonesische keuken waar ik groot fan van ben. Vooral langs de weg waar kleine kraampjes staan kan je de lekkerste sate of juice krijgen. En de offeringen elke dag, zelfs in de supermarkt beginnen ze voor hun werk met een offer.
Overal zie je bakjes staan met bloemen,rijst en wierook erin.
Iemand vertelde me een keer dat hij mijn een hippie vond. Een hippie? Nou dacht het niet. Vlechtjes en bloemenjurkjes schoten door mijn hoofd, niet mijn ding. Maar de opmerking liet me toch niet los. Zijn de backpackers van nu niet de oude hippies van vroeger? Op zoek naar nieuwe werelden,avontuur en ontmoetingen. Alleen met het verschill dat men nu niet reist in een oude VW maar met laptop,mobiel, creditcard en lonely planet. Reizen wordt eigenlijk steeds makkelijker. Maar bedenk dan wel dat er ook heel veel mensen die kans nooit zullen krijgen en jij misschien wel. Doe er je voordeel mee. En ik? Misschien ben ik dan wel ergens een hippie maar ik doe het toch lekker op mijn manier! Er zijn nog wel tig dingen die ik je wil vertellen over Bali maar ik hou het kort,
zien is geloven!

  • 30 December 2009 - 08:07

    Lisette:

    Hey Marloesje!
    Wat super om je verhalen weer te lezen! Hoop dat je een leuke kerst hebt gehad! Ik had je nog een kaartje willen sturen.. maar je hebt geen vast adres denk ik?
    Wens je in elk geval alsvast een hele fijne jaarwisseling!
    En groetjes vanuit de sneeuw in NL! Geniet maar lekker van t zonnetje daar!

  • 30 December 2009 - 09:41

    Nienke:

    met een coctail....feesten kun je overal!

  • 30 December 2009 - 13:02

    Rutger:

    Hé Marloes,
    Fijn dat je het naar je zin heb,goede jaarwisseling en veilige reis naar "down-under"

    Kus papa en mama.

  • 30 December 2009 - 13:20

    Harry Meijer:

    Hoi Marloes,
    Veel reacties beginnen met: "Och, ik ben jaloers op jou". Vandaag is het andersom. Brigitte, mijn vrouw, en ik zijn op Terschelling, hebben 2e Kerstdag in de Grapen gegeten en vandaag lag er een laagje sneeuw. Er wordt nog meer verwacht. Toch, met kerst op een zonnig strand met saté uit zo'n kraampje op Bali is ook niet verkeerd.
    Nogmaals, veel plezier en geniet er van.
    Harry, gewoon een gast van jouw eiland.

  • 30 December 2009 - 19:50

    Wietske:

    Hey Marloes! Wat goed dat je zo aan het genieten bent, en terecht.....die foto's zijn echt prachtig. Heb je hiervoor niet helemaal gevolg, ben zelf ook weggeweest, naar Vietnam (voor m'n werk) en Thailand (vakantie), echt heerlijk. Mijn eerste ontmoeting met Azie, maar zeker niet de laatste. In april ga ik naar India (voor werk), leuk om mee aan de slag te gaan. Zal je vanaf nu weer volgen. Indonesie staat in ieder geval hoog op m'n agenda. Ik wens je een heel gelukkig 2010, waarin je weer veel nieuwe dingen mag zien en beleven en bovenal kan genieten van al het moois dat er op deze wereld te vinden is.
    Veel liefs Wiets

  • 31 December 2009 - 14:53

    El:

    he mop,

    super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en nog veel meer zal gaan ontdekken.

    en op de foto te zien doet de zon je ook goed, wou dat ik daar nu stond:D

    ik ga vanaaf lekker oud&nieuw vieren in de sneeuw en kou en zal een glaasje op je drinken

    jij alvast een gelukkig nieuwjaar en tot hoors

  • 31 December 2009 - 23:33

    Ilse:

    Lieve Marloes, gelukkig nieuwjaar en een goede reis naar down under!

    Liefs, Ilse

  • 02 Januari 2010 - 14:02

    Erik:

    Hoi Marloes,
    even een hartelijke groet van Erik en Petra uit Wilnis.
    Van je moeder hebben wij jou belevenissen vernomen! Heel veel plezier en gezondheid toegewenst.

  • 03 Januari 2010 - 17:51

    Nancy:

    Hoi Marloes,
    Net na mijn verzonden mail aan je ben ik dit laatste verslag gaan lezen. Ja afscheid nemen is altijd een beetje.... vooral als je een plek als Bali in je hart gesloten hebt. Maar het is natuurlijk ook wel een plek waar je waarschijnlijk nog wel eens komt. Dus dan is het maar tot ziens en nu naar het nieuwe avontuur.
    We zijn benieuwd.
    X en liefs.

  • 03 Januari 2010 - 18:55

    Tessa:

    Hoi Marloes!

    Weer een mooi reisverhaal en foto rijker! Ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad naar dat andere enorme werelddeel en heel veel plezier daar!
    Ik ga weer een week ziekenhuis tegemoet! OOK best leuk...!
    Kus Tess

  • 04 Januari 2010 - 11:19

    Fam.Kool:

    Hallo Marloes, Wij hebben oma gesproken dus vanaf `t Woud een geweldig 2010 en heel veel reis plezier! Groeten Gerard en Truus Kool

  • 04 Januari 2010 - 13:34

    Janne:

    Lieverd ik mis je nu al! Goed dat je nieuwe bestemming zo goed bevalt maar ik verwacht je natuurlijk wel weer terug op ons eilandje. Wie weet kunnen we een grapenhout (snap je 'm) oprichten op bali.

    Geniet ervan. Had ik trouwens toch gelijk wat betreft je dieptepunt he, haha. Ach dat soort dingen geeft alleen maar aan hoe fijn je het hebt gehad.

    Ik heb vandaag mijn ouders ook gedag gezegd, zit dus weer een beetje alleen. Behoefte aan een avondje stappen maar karlijn moet werken morgenochtend dus dat zit er niet in. En nee, ik ga niet ter plekke iemand omkopen met mijn lichaamstaal (ik weet heus wel wat je denkt).

    Geniet! Hou me op de hoogte, vooral van zaken die niet waarbenjij.nu-proof zijn!

    Dikke tutten!!! xxx

  • 06 Januari 2010 - 19:30

    Beer:

    Meissie,

    Allereerst de beste wensen voor 2010! Je begint het jaar in ieder geval heel erg mooi en vol avontuur, zoals het moet :D

    Wat klinkt het weer geweldig je verhaal! Helaas kan ik Trojaanse paarden niet temmen anders had ik het gelijk voor je gedaan ;)

    Bedankt voor je super lieve kaartje! Hij heeft een mooi plekje gekregen op mijn kamer. Wel grappig het contrast tussen de foto op jouw kaart en de sneeuw die hier buiten ligt :D

    Geniet van elke seconde!

    Liefs, knuff..


  • 11 Februari 2010 - 16:18

    Oma:

    Lieve Marloes
    Hier een verjaardagsgroet. Heel hartelijke gefeliciteerd met je 24ste verjaardag. Ik heb het Australische verslag gelezen. Wat een lange trip naar Perth. Maar wel heel bijzonder mooi. Ben ook van alles op de hoogte van mam en hoop dat je je weer wat beterder voelt en dat ook het werk zal lukken. Maar met jouw kennis zal dat wel goed komen. Nu lieverd een fijne verjaardag, de meiden ook groetjes en een dikke knuffel van mij. Liefs Oma.
    P.s. Ook mijn verjaardagskaart is aangekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

ontdekkingsreis 2009

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2010

Home sweet Home

06 September 2010

One week in Bangkok

25 Augustus 2010

Strand, chakra's, shakes en full moon

12 Augustus 2010

It's a jungle out there! Sabah, Borneo

04 Augustus 2010

Goodbye Australia, you are beautiful
marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 102063

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: