melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

melbourne

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

07 Januari 2010 | Australië, Melbourne

Dag allemaal,
Hier een berichtje vanuit Down Under, Melbourne wel te verstaan! Bij aankomst hingen er donkere wolken, motregende het en was het koud! Hoewel het nog steeds 18 graden was, ik ben nu 30 plus gewend. Gelukkig veranderde dit al snel en werd het goed heet, ze zeggen niet voor niets dat er vier jaargetijden hier op een dag mogelijk zijn.
Melbourne is een hele leuke stad, relaxt, mooie mensen, netjes, ruime straten, modern. Ik las ergens de volgende tekst; ‘ Een stad is een wispelturige vrouw, het duurt even voor je haar verleid hebt en ze zich in haar volle glorie aan je laat zien. De beste manier om een stad te verkennen is toch ter voet, hoewel dit wel weer even wennen was na twee maanden scooter te hebben gereden en nauwelijks de benenwagen te hebben genomen. Wat een heerlijke stad! Dus was ik op dag drie al een appartement wezen bezichtigen en al een beetje rond aan het kijken voor een baan. Helaas werd het appartement hem niet en omdat ik zo in dubio was wat ik wilde besloot ik om eerst maar eens wat van Australie te zien. Dus vertrek ik morgen per auto met drie duitse meiden en een jongen richting Adelaide via de Great Ocean Road. We gaan lekker low budget, kamperen welterverstaan. Op zoek naar avontuur! In Adelaide is het de bedoeling om te gaan werken maar gezien ik al twee maanden aan het relaxen ben kan je je voorstellen dat ik daar nog niet echt op zit te wachten.
Op de foto’s kan je wat dingen zien van Melbourne. Elke dag lach in wel in mezelf en om mezelf. Ik zit in Australie!!

  • 07 Januari 2010 - 10:55

    Marlienek:

    De great ocean road!! Je gaat echte wilde koala's zien, goed in de bomen kijken langs de weg!! Echt super mooi!! Heel veel plezier!! Kussj

  • 07 Januari 2010 - 12:56

    Harry Meijer:

    Ha Marloes,
    Nou, ik kan elke keer wel schrijven: lijkt me ook wel wat, lijkt me ook wel wat enz. Maar het lijkt me ook wel wat: Gewoon een geweldige reis! Dus ook nog werken? Zeker om in je onderhoud te voorzien. Voorlopig ben je nog niet terug.
    Harry en Brigitte.

  • 07 Januari 2010 - 18:41

    Mariette:

    Ow wat gaaf! heb je alle lekkere surfdudes gezien?
    doe ze de groeten van mij ;)
    xx

  • 07 Januari 2010 - 22:59

    Wiets:

    Goede start dus van een volgend onderdeel in je reis. Gek he, dat je dan zon in het vliegtuig stapt en dan weer in een heel andere wereld uitkomt. Blijkbaar meteen weer maatjes opgedaan om mee te reizen, gezellig! Ben benieuwd wat je van de australiers vindt, zijn ze een beetje lekker?
    Geniet lekker en tot volgend bericht, liefs Wiets

  • 08 Januari 2010 - 07:53

    Ilse:

    Wat gaaf Marloes! Heel veel plezier, geniet er van! (maar niet te lang weg blijven hoor...!)

  • 08 Januari 2010 - 08:10

    Shane:

    oh Marloes, wat heb je het toch lekker voor elkaar... alleen al de gedachte dat het bij jou +36 C en hier -5 C. Durf bijna niet te vragen wanneer je terug komt.
    Let op je zelf en geniet ervan he!

    Liefs

  • 08 Januari 2010 - 13:42

    El:

    he meis,

    wat leuk van je kaartje dank je wel :D xxx

    jeetje je zit alweer in Australie tijd gaat snel, geniet ervan en in zie uit naar je volgende bericht

    dikke kus en knuffel

  • 08 Januari 2010 - 18:35

    Tessa:

    Hoi Marloes!
    Australie bevalt dus ook..wat leuk allemaal zeg! Ik ben benieuwd naar je verslagen vanaf daar! Hier koud, nu lekker bij mn kacheltje!
    Liefs Tess

  • 09 Januari 2010 - 10:39

    Denies:

    Schatje! Wat een mooie verhalen allemaal. Je ziet er goed uit:) HAVE FUN NOG! Je wilt hier nog niet terug komen met sneeuw en het koude weer!

    Dikke kus!

  • 09 Januari 2010 - 15:03

    Janne:

    Marloes in een tent, dat wil ik wel eens zien! ;)

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt meis. Ik mis je hier wel een beetje. Je bent op tijd vertrokken want het regenseizoen is hier in volle glorie begonnen. Het regent hier al drie dagen meer dan 60% van de dag.

    Verder komt mijn collegaatje uit Melbourne, ik zal haar morgen eens wat tips vragen voor je.

    Je hoort van me. Succes met kamperen (of sterkte?) en kijk uit voor enge beestjes. Heb je al een persoonlijke redder gevonden die jou tegen al het australische kwaad zal beschermen?

    Take care! kus

  • 12 Januari 2010 - 16:41

    Lisette:

    Hey Marloesje!

    jeetje zit je gewoon in Australië!!
    Heel erg veel plezier daar! En ga vooral door met je leuke verhalen en foto's! Worden we jaloers van hier in het koude NL :)
    Veel plezier nog!

    Kus Liset

  • 12 Januari 2010 - 18:59

    Beer:

    Wauw meis, heerlijk zeg!

    Ga nog maar relaxen zolang het kan, werken kan altijd nog ;)

    Bevalt het kamperen? En hebben de avonturen je al veroverd?

    Geniet ervan :D

    Knuffel

  • 20 Januari 2010 - 15:49

    Diane:

    Ziet er allemaal erg gezellig uit Marloes. Hoorde van oma dat je naar Perth gaat, daar woont mijn zus. Als je haar adres wild hoor ik het wel.Heel veel plezier en voorzichtig he! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

ontdekkingsreis 2009

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2010

Home sweet Home

06 September 2010

One week in Bangkok

25 Augustus 2010

Strand, chakra's, shakes en full moon

12 Augustus 2010

It's a jungle out there! Sabah, Borneo

04 Augustus 2010

Goodbye Australia, you are beautiful
marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 102110

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: