great ocean road & bootcamp with the germans - Reisverslag uit Adelaide, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu great ocean road & bootcamp with the germans - Reisverslag uit Adelaide, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

great ocean road & bootcamp with the germans

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

15 Januari 2010 | Australië, Adelaide

Hier een berichtje vanuit de bewoonde wereld, Adelaide. Na een week echt in de middle of nowhere en je kan gerust zeggen 'bootcamp' te hebben gezeten is het weer even wennen om in een stad te zijn, een douche te nemen en er weer verzorgd bij te lopen.
De Great Ocean Road is een van de mooiste routes ter wereld wordt gezegd, ik kan het nu beaamen. Vorige week vrijdag vertrok ik samen met 5 duitse meiden en 1 jongen, 3 auto's en 1 tent vanuit Melbourne. Na een paar uur rijden begonnen we al goed door even te relaxen op een rustig strand. Gezien de watertemperatuur hier bijna net zoals in NL is in de zomer zag ik nog maar even af van een duik in zee. Daarna doorgereden naar de eerste camping, midden in een natuurpark. Nu ging mijn campingavontuur echt beginnen! Koken op een gasstelletje, geen douche, slapen in een auto dit zal de aankomende dagen erbij horen. 's avonds heerlijk onder de sterrenhemel gezeten toen we opgeschrikt werden door harde stappen, een levensgrote kangeroe! Na een heerlijk nachtje slaap doorgereden naar Johanna's Beach waar we nu konden kamperen aan het strand, zo hadden we in ieder geval een douche. Na twee dagen en onwijs veel lol met elkaar begon de great ocean road echt. Prachtig om langs de kust te rijden waar men regelmatig koala's kan zien, 12 apostles,prachtige baaien en helaas veel in aanraking komt met vliegen. Gezien hier veel Barbies worden gehouden (BBQ) kon dat natuurlijk ook niet ontbreken op onze laatste avond van de great ocean road. Daarna zijn we met 5 man doorgereden naar het natuurpark The Grampians. Dit is een heel groot natuurgebied Helaas veel regen maar dat mocht de pret niet drukken. Dit keer kampeerde we echt midden in het bos waar niemand was of uberhaupt wist dat wij daar waren, best spannend. Er mocht die dag geen vuur worden gebruikt dus moesten we heel stiekem koken. Dit noemen ze ook wel fire bam om bosbranden te voorkomen, gelukkig was alles nat van de regen, dat sliep wat rustiger.Moet er niet aan denken dat je wakker wordt en er overal vuur om je heen is..Wist ook niet dat het zo koud kon zijn in Australie.Gezien er wel weer wat beweging mocht plaatsvinden gingen we de volgende dag een bushwalk doen. Dat is niet wandelen zoals wij dat doen maar echt de bergen in, keien en stenen beklimmen maar dan plots weer een ijzeren trap was voor een gedeelte. Bovenop ( The Pinaccle)prachtig uitzicht over The Grampians, wat is dat groot ( 1672 km2). Helaas kreeg een van de auto's panne waardoor we met zijn vijven in 1 auto moesten incl bagage maar we hebben Adelaide gehaald. Het was geweldig om dit te doen zeker ook met deze mensen waar ik veel van heb geleerd en mee heb gelachen. En niet onbelangrijk, ik ben nu kampeer proof!

• 15 Januari 2010 - 06:37

Harry Meijer:

Hoi Marloes.
    Nou, afstanden waarvan je in ons landje geen voorstelling kunt maken.
    Wel weer wat anders dan Indonesië. Het lijkt me wel eindeloos zo in the middle of nowhere:eindeloze stilte en een prachtige sterrenhemel.
    Groeten, Harry en Brigitte

• 15 Januari 2010 - 20:35

Rutger:

Hello Mary-lou,
    Al een flying docter in the picture ?
    Kus.

• 16 Januari 2010 - 12:40

Marlien:

Hai marloes, dat klinkt goed allemaal. goed dat je toch door bent gegaan naar australie!
    Wat zijn je verdere plannen??
    kim en ik zitten nu op ko lanta. hiervandaan willen we naar ko lipe en ko paghnan daarna noorden, dan cambodja en oost thailand.
    je begint trouwens steeds meer op je moeder te lijken man!
    Nou lekker genieten!!! en ja bijna 24:D Ik heb trouwens mn verhalen op hyves staan he..

Liefs kus marlien

• 16 Januari 2010 - 14:53

Oma:

Lieve Marloes
    Uit een besneeuwd Nederland, zit bij Margareth, en heb je foto's van Australie gezien. Fantastisch!! Geniet weer van je mee.
    Vond het heel fijn je over de telefoon te horen.
    We maakten ons een beetje ongerust en zijn blij dat alles goed is en dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel liefs van Oma en familie.Dag moppie.
    P.s. Ook van mij, Margareth, de tikmevrouw

• 16 Januari 2010 - 16:26

Wiets:

Hé Marloes!
    Super man, die foto's. En je begint overigens ook wel echt asociaal bruin te worden. Je snapt dat wij hier met -5 en nog steeds sneeuw (dat nu wat begint weg te smelten) enige kleurachterstand hebben. Ga wel 1e weekend feb skien, onwijs veel zin in!! Is toch weer even wat anders dan strand :-).
    Veel plezier, vee liefs Wiets

• 18 Januari 2010 - 20:52

Beer:

Hee meissie, zo je bent weer lekker bezig geweest zo te horen ;) Marloes in the bush bush :D Super leuk om al die foto's erbij te zien! De regenbuien uit je verhaal vergeet ik maar snel want het avontuur wint het er makkelijk van!

Enjoy sweety!

Kusje