Ubud - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marloes fopma - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

02 December 2009 | Indonesië, Bali

Sint zat te denken, wat zal hij jou toch schenken,
Een maandje Bali misschien dat doet iedereen goed,
Alleen deze Sint wordt dan wel snel bankroet,
Maar reizen dat zou hij graag iedereen kado willen doen,
Andere werelden ontdekken, even los van je hedendaagse sleur en veel ervaringen opdoen,
Deze Sint reist wel veel met zijn stoomboot en zijn pieten,
Wat de Sint wel kan geven is het advies leef bewust,jij maakt het verschil en je zult alleen maar genieten!

Goed, dat was even in de Sinterklaas sfeer maar nu terug naar mijn verhaal, Ubud!
Ubud is eigenlijk het stadje van Bali waar de toeristen nog goed samen gaan met de hedendaagse cultuur en kunst. Samen met Reinder een prachtige tocht op de scooters naar het Noorden. Al snel kwamen we al uit bij Lake Batur, oeps iets te ver doorgereden. Maar dat was eigenlijk geen straf want we hadden een prachtig uitzicht daar over de vulkaan Batur.
Na een flinke hoosbui, jaja ook hier regent het soms( maar dan keihard)weer verder op de scooters naar Ubud. Heb trouwens maar besloten als ik weer in Nl ben om maar eens mijn motorrijbewijs te halen.
In Ubud vonden we al vrij vlot een leuk huisje voor nog geen 4 euro p.p. incl ontbijt. Koopje alleen nadeel was dat we al vroeg werden gewekt door de hanen.Na een avondje stappen in de plaatselijke reggae bar met vage lui moesten we de volgende ochtend al vroeg op voor de fietstocht. Deze begon boven op een berg met uitzicht op de vulkaan.Het fietsen was ik nog niet verleerd maar we gingen vooral bergafwaarts, lekker makkelijk.
Onderweg zie je goed het dagelijkse leven van de Balinezen in de dorpen. Zo hebben we een woongemeenschap bezocht ( de families wonen allemaal bij elkaar), rijst geoogst met oude dames, dure koffie gedronken ( Luwak Koffie) en bij houtbewerkers op bezoek geweest. Daarna zat het monkey forest ook nog in het arrangement. Hier was ik niet zo fan van want kon me nog herinneren dat ze erg agressief konden zijn maar het viel dit keer best mee. De laatste dag heb ik mijn kookkusten uitgeprobeerd in de Balinese keuken en dat ging me goed af! Erg leuk om eerst op de plaatselijke markt te kijken en om daarna zelf Balinees eten te koken. Na weer een prachtige scooterrit hebben we nog een tussen stop gedaan bij de Besakih tempel. Dit is een van de belangrijkste tempels van Bali maar helaas lopen er veel nep gidsen rond die de boel daar een beetje verpesten. Jammer.
De afgelopen dagen weer vertoeft in ons 'thuishonk' , zon, zee strand en zonsondergangen met muziek.
Omdat ik nog wel wat meer wil zien dan alleen Bali vertrek ik donderdag naar Java. Weer een nieuwe ervaring!

  • 02 December 2009 - 15:26

    Meta:

    Hey Marloes!

    leuk dat jullie je zo goed vermaken daar.. super leuk om te lezen en zoals gewoonlijk maar weer: heerlijk genieten!

    liefs Meta

  • 03 December 2009 - 05:15

    José:

    Hey Marloes! Ik ben zo blij voor je dat je de keuze hebt gemaakt om op reis te gaan, volgens mij geniet je met volle teugen! Ben je nu nog met Arjen aan het reizen eigenlijk? Ik hou me aanbevolen voor een balinees etentje bij jou thuis, daar staat een Chinees etentje bij mij thuis tegenover!

    Veel liefs!

  • 03 December 2009 - 12:39

    Harry Meijer:

    Hoi Marloes, wanneer ik jouw verslag lees, dan is het net of ik die reis ook al eens heb gemaakt. Nee, niet letterlijk, maar in een heel bekend boek. De scheepsjongens van Bontekoe. Wanneer je weer eens terug bent in NL, dan moet je dat echt eens lezen, ja, op een druilerige of winterse dag.
    Oké, het ging daar met boot en benenwagen, want van scooters hadden ze nog nooit gehoord.
    Veel plezier en ik/wij zien uit naar het volgende verslag.

  • 04 December 2009 - 16:44

    Marlien:

    Hai marloes, je begint al een lekker kleurtje te krijgen!:D
    Reis je nu met reinder door Bali heen? Heb je trouwens ook een balinees telefoonnummer?? Hier alles goed. Heeeel goed zelfs; ben namelijk gister geslaagd voor mn rijbewijs!!!!:D Alles in een keer gehaald!Dus ga nu sparen voor een auto'tje hihi..(maar dat wordt denk na thailand) Ben vanmorgen al naar het gemeentehuis gereden om mn rijbewijs aan te vragen:P

    Heb je ook nog verdere plannen waar je heen wil straks?

    Doe groetjes aan reinder. en denk af en toe aan me (in de regen en de kou) als je aan een heerlijk diner met een cocktail op het strand zit!
    Liefs kus van mij

  • 06 December 2009 - 12:01

    Sint:

    Vol verwachting klopt ons hart
    sinterklaas komt hier met veel geraas
    Maar sint u zat er naast
    Marloesje had de stoute schoenen aan en is aan het vliegen gegaan
    Een eiland Bali geheten laat ik dat u even weten
    Dus van het jaar geen taai-taai of speculaas,
    maar een reis zo mooi
    Dus zij mist u niet, helaas.

    sint en piet.

  • 06 December 2009 - 12:09

    Oma:

    Vele lieve groetjes van oma.
    Ben bijna 14 dagen op het eiland en heb het erg fijn gehad.
    De hakken van mijn schoenen gedanst met Dockside.
    Heb je site gelezen ik geniet met je mee.
    Maandag ga ik weer naar huis en kijk ik af en toe bij Margret op haar scherm.
    Hoe was Java? xxx oma

  • 06 December 2009 - 15:27

    Beer:

    Heey lieverd,

    Haha gezellig dat je zo in de Sinterklaas sferen bent begonnen! Ik vind nog steeds dat je een hele goede beslissing hebt genomen door er vandoor te gaan voor een tijdje. Even lekker tot jezelf komen en genieten van het leven!

    Je mag wel eens met mijn huisbaas gaan praten want EUR 4,- per nacht klinkt een stuk beter dan mijn huur ;)

    Als je weer in NL bent gaan El, Ils en ik graag genieten van je Balinese kookkunsten :)

    Ik ben alweer heel erg benieuwd naar je Java avonturen!

    Liefs, knuffel..

  • 06 December 2009 - 15:28

    Shane:

    Hi Loes! wat heb je het weer goed voor elkaar..! lekker genieten. Hoe is Java?

    Kus

  • 13 December 2009 - 00:43

    Tess:

    Lieve Marloes,
    Even een reactie vanaf een ander heerlijk eiland: Aruba. Het bevalt me echt prima hier en zou ook graag langer blijven...Maar helaas moet ik over een week weer beginnen in het ziekenhuis. Ik ben jaloers op je hoor, jij hebt nog zo lang! Nou geniet ervan en aan de foto's te zien, heb je het nogsteeds: Wauw!
    Kus Tess

  • 31 December 2009 - 17:34

    Miepmiep:

    GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!! (als ik het goed heb was dat om 18u bij jou toch?) Jij bent nu al lekker aan het feesten..
    Maak er een gezellige nacht van! KUS MARLIEN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

ontdekkingsreis 2009

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2010

Home sweet Home

06 September 2010

One week in Bangkok

25 Augustus 2010

Strand, chakra's, shakes en full moon

12 Augustus 2010

It's a jungle out there! Sabah, Borneo

04 Augustus 2010

Goodbye Australia, you are beautiful
marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 102062

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: