weer thuis! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marloes fopma - WaarBenJij.nu weer thuis! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

weer thuis!

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

07 April 2006 | Indonesië, Bali

Dag lieve mensen!

Nou ik ben weer heelhuids op mijn eigen eiland! Wilde eigenlijk aan de ene kant helemaal niet naar huis, woensdagochtend voordat we vertrokken lag ik nog lekker in het zonnetje! Die maandag hadden we afscheid van school, daar ook gegeten en er waren heel veel speeches. 's avonds met z'n allen heel gezellig nog opstap geweest in seminyak. Dinsdag hadden we onze laatste trip, we gingen naar de rijstvelden en kregen een kookdemonstratie die vervolgens ook geproefd moest worden. Daarna nog naar Tanah Lot geweest, hier is een tempel op een rots aan de kust. Helaas kan je de tempel niet in maar het was wel een heel mooi gezicht om de golven op de rotsen te zien slaan.
Door aanslagen die schijnen te zijn geweest in Australie mochten we onze laatste avond niet Kuta in maar in Seminyak hebben we ons ook prima vermaakt. Door zo'n bericht sta je er wel weer even bij stil dat je op een eiland zit waar eerder aanslagen zijn geweest. Mijn laatste avondmaal op Bali was weer goed, heerlijke spareribs gegeten ( 4euro) en als toetje chocolade mousse. Als afsluiter zijn we nog met z'n allen opstap geweest en de buddies gingen ook gezellig mee. Na een paar cocktails en gedanst te hebben was het toch echt tijd om voor het laastst me 'eigen'bedje in te kruipen..
De volgende morgen vroeg eruit want ik wilde nog even een paar uurtjes op het strand liggen, dat was weer veel te lang geleden. Om 2 uur moesten we toch echt vertrekken en afscheid nemen.
Een van de buddies zong een heel mooi lied voor ons waar menigeen een traantje maar ook een lach om moest laten.
De vliegreis viel mij erg mee, bij elkaar zo'n 18 uur gevlogen maar heb het grootste gedeelte daarvan heerlijk geslapen. Het eten was echt heel goed vond ik op deze vlucht dus buikje goed vol gegeten.
En toen was daar het moment dat we weer voet op Nederlandse bodem zette! Na de koffers gepakt te hebben en afscheid te nemen van de groep kon ik eindelijk weer me ouders en me broertje omhelzen! Me broertje had helemaal een spandoek gemaakt, zo lief!
Het was echt raar om weer in Nederland te zijn en nog steeds een beetje. Voordat we weer naar Terschelling gingen nog even bij opa en oma langs geweest en weer lekkere kippensoep en appeltaart gehad. Het voelt echt of ik in een andere wereld ben geweest, net of je een boek heb gelezen wat nu uit is...
Het is nu wel weer fijn om thuis te zijn maar ik ga het zeker missen!
Zoals ik al eerder zei heeft Thailand echt mijn hart gestolen en daar wil ik zeker ook nog eens naar terug.
Bali vond ik ook heel mooi en ook hele leuke dingen gedaan, ook een aanrader, maar ik vond het geen paradijs. Dit komt natuurlijk ook omdat ik eerst Thailand heb gezien en dan raak je gewend aan het Aziatische leven. Als je naar Bali wil gaan raad ik aan om goed na te denken waarom je daar naar toe wild. Een badplaats als Kuta heb je ook in Spanje,daarvoor hoef je niet zover te vliegen. Ik heb mooie stranden gezien met azuurblauwe zee maar die heb je in Thailand ook. Persoonlijk zou ik naar Bali gaan om alleen te surfen,want dat kan je daar zeker heel mooi of om een actieve vakantie te combineren met cultuur.
Ik wil nog wel even zeggen, ik heb me nooit echt onveilig gevoeld op Bali en ik hoop ook zeker dat het tourisme weer terug komt.
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de interesse in mijn avonturen, echt super en bedankt voor alle berichtjes en mailtjes!!
Ik denk dat het zeker er aan heeft bijgedragen dat ik helemaal geen heimwee heb gehad! Bedankt!Voor foto's bekijken kan je altijd natuurlijk even langs komen!
Tot ziens op Terschelling of waar dan ook.
Heel veel liefs,
Marloes

  • 07 April 2006 - 12:27

    Melissa:

    Hee meis,
    oh vind het echt super dat je het echt leuk heb gehad!!! we gaan echt een keertje afspreken/filmpje kijken!!! Spreek je snel! liefs melissa

  • 09 April 2006 - 16:20

    Marlien:

    Hee lieverd!
    Ten eerste wil echt even zeggen dat ik het ontzettend knap van je vind!! Zomaar twee maanden weg, zonder heimwee en verdrietigheid..
    Ik ben heel blij voor je dat je zo'n leuke (en leerzame) tijd hebt gehad in Thailand!
    Maar ben natuurlijk nog veel blijer dat je nu weer op het paradijselijke Terschelling bent, want ik heb je wel gemist!
    Gisteravond alweer even gezellig gevierd dat je weer thuis bent, vond 't erg gezellig trouwens!
    En heel erg bedankt voor je prachtige ketting en armband, ben dr heel blij mee!
    Nou marloes, ik zie jou woensdag of anders donderda weer en dan kom ik even gezellig bij je langs, ik wil namelijk nog je nieuwe (naja verbouwde..) kamer zien en natuurlijk je foto's en de rest van de verhalen horen!
    Tot snel!
    Kus Marlientje

  • 12 April 2006 - 15:05

    Marlien:

    morgenavond je terugkomst vieren!!
    Gezellig samen eten en met z'n allen rose'tjes nuttigen in de kroeg!!

    Tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 102063

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: