Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van marloes fopma - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van marloes fopma - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

06 November 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Ik bevind mij nu in de bibliotheek van Hong Kong welke zeer groot is. Maar eerst even terug naar het begin, Schiphol. Papa, Mama en Oma hadden mij weggebracht en nadat ik de douane was gepasseerd had ik wel een beetje alleen op de wereld gevoel, nu moest ik het echt zelf allemaal doen. Na HK Dollars te hebben gehaald zat ik te wachten op een bankje toen de crew al voorbij liep met de kapitein. Eh piloot! Wakker worden Marloes, je zit niet op de boot te wachten in Harlingen maar nu gaat het echt gebeuren, mijn reis is begonnen!
Na een lange vlucht ( 2 uur vertraging) aangekomen. Een van de erste dingen die mij opviel op het vliegveld was de hoeveelheid mondkapdragende mensen. Bij de immigratie moet je een formulier invullen waarop je aangeeft of je griepklachten hebt. Nou nee maar ik was het ook niet van plan om het in te vullen als ik het wel zou hebben.
Nadat ik mijn spullen had en door de douane liep op zoek naar de bus die mij naar 'The Big Buddha' zal brengen.En zo stond ik buiten en wat rook ik? Azie! Net als toen in Thailand, het kwam weer helemaal boven. Om bij de grote Boedha te komen ga je met een gondelbaan omhoog, een spectaculair uitzicht over het vliegveld en Lantau. Daarna flink wat treden belopen ( gelukkig zonder backpack maar met kleine rugzak) stond ik bovenop de berg bij de Boedha. Heel bijzonder hoe ze dat hier ooit hebben neergezet. De vermoeidheid begon aardig toe te slaan hierna, tijd om naar Hong Kong Island te gaan waar mijn hostel is.
Heel simpel hostel maar wel prima te doen en wat wil je voor 15 euro! Eerst maar naar het Victoria Park gegaan om een beetje te wennen aan de drukte. Opvallend was dat er veel oudjes rondliepen en een afslag van de snelweg boven een gedeelte van het park gaat. 's avonds naar Happy Valley, daar vinden paardenraces plaats. Helaas vanavond niet, je kon alleen een andere wedstrijd volgen op een scherm. En ik? Ik kon zelf amper op ' mijn hoeven' staan. De volgende dag ontmoette ik Jordan en Luc, 2 jongens uit Canada. Met hen heb ik het westen van HK island ontdekt. Prachtig uitzicht op de 43ste etage van ' the Bank of China Tower' , omhoog met de Peak Tram.
Deze tram wordt door een enkele stalen kabel langs een ongelooflijk steil spoor voortgetrokken. Bovenop de berg heb je een prachtig uitzicht over Hong Kong. Na de langste roltrap ter wereld naar de Man Motempel. Deze tempel van 1840 staat enorm vol rook, afkomstig van de enorme wierookspiralen die aan de zoldering hangen. Hier hoef je niet te lang binnen te staan. In de avond moest het uitgaansgebied natuurlijk ook nog even beproefd worden, zo kwamen we in Lan Kwai Fong terecht,wat een gezelligheid!
Ik had eerst de indruk dat ik een van de weinige backpackers ( en westerse was) maar algauw bleek dat ook Hong Kong zeker backpackers aantreft. Het leuke is dat je zoveel mensen van over de hele wereld ontmoet. Vandaag ga ik nog naar Kowloon (vaste land) en morgen vlieg ik alweer naar Bali!!
veel liefs

  • 06 November 2009 - 09:33

    Antsje:

    He Marloes!!

    Wat leuk om zo jouw reisverhalen te kunnen lezen! Ik vind het super gaaf wat je doet! Wie weet gaan JW en ik ook nog eens een half jaar of jaar weg op werk/vakantie reis...jij hebt de stap al gezet! Veel plezier en ik zal je belevenissen volgen!!
    Groetjes Antsje en JW

  • 06 November 2009 - 09:45

    Ilse:

    Nou Marloes, het is begonnen! Heeeeel veel plezier en een dikke kus vanuit het regenachtige Nederland ;)

  • 06 November 2009 - 10:21

    Marlienke:

    Loes wat heerlijk dat je der bent! Ben wel jaloers hoor! Heel veel plezier.. Dikke kussj

  • 06 November 2009 - 13:34

    Liset:

    Hey Marloesje!
    Wat onwerkelijk zeg, afgelopen zaterdag nog met jou een borrel gedronken op Terschelling, en nu zit je in Hong Kong! Super gaaf zeg! Ben heel benieuwd naar je foto's!
    Goede reis naar Bali!
    xx

  • 07 November 2009 - 08:35

    El:

    he mop,

    Wat super om te horen dat je eerste dagen in hong kong goed zijn bevallen. Erg leuk om jou verhaal zo te kunnen mee beleven. Geziet ervan en kan niet wachten tot je volgende bericht. Niet te mooi maken anders wordt ik straks nog jaloers ;)

    Dikke kus vanuit het koude nederland

  • 07 November 2009 - 18:22

    Marlien:

    hai marloesje! Klinkt goed allemaal.. En wat heb je al veel beleefd in deze paar dagen Hongkong!
    Goeie reis naar Bali. Alvast maar een beetje bijslapen denk..
    En dan heerlijk die warmte en mooie strandjes!
    (die email ontvangen van een nieuw reisverslag werkt niet.. misschien kun jij mij in die lijst zetten??)
    Veel Liefs marlien

  • 06 December 2009 - 14:31

    Beer:

    Wauw dit klinkt echt geweldig! Echt zo knap dat je het besluit genomen hebt en gewoon bent gegaan. Ik bewonder het enorm! Super dat je zoveel moois kunt bekijken :)

    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

ontdekkingsreis 2009

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2010

Home sweet Home

06 September 2010

One week in Bangkok

25 Augustus 2010

Strand, chakra's, shakes en full moon

12 Augustus 2010

It's a jungle out there! Sabah, Borneo

04 Augustus 2010

Goodbye Australia, you are beautiful
marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 102136

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: