Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van marloes fopma - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg marloes

21 Januari 2010 | Australië, Adelaide

Bedankt allemaal weer voor de leuke reacties! Opvallend dat de woorden; koud,nat,regen en daar bljiven opvallend veel terug komen.. En ik hier maar genieten van zon,zee,strand en niet werken. Weet niet wie het slechter treft?

Ik ben alweer bijna een week in Adelaide, een totaal andere stad dan Melbourne. Het is een kleine stad, erg laidback, veel parken en staat bekend om zijn festivals.
De eerste keer dat wij uitgingen viel me vooral de vele stripclubs en opvallende verschijningen in het uitgaanscircuit op maar later kwam ik erachter dat Adelaide een van de eerste steden waar dit gedoogd werd ( in de jaren 50 had Australie nogal een streng beleid).Waarschijnlijk heeft dat er iets mee te maken.
Met de groep waaarmee ik hier ben gekomen doe ik nog veel omdat we het zo leuk hebben . We koken regelmatig samen, zo hebben we aardappelpuree met snijbonen en gehaktballen gekookt ( en natuurlijk kon de appelmoes niet ontbreken), verkennen we de stad en zijn we naar de film geweest.
Het is wel een leuke stad voor een paar dagen maar dan is het ook wel genoeg.
Mijn volgende trip wordt weer met de auto en er zal weer worden gekampeerd. Ik ga samen met Eva en Romy, 2 duitse meiden waarmee ik ook de andere trip mee heb gemaakt naar Perth! Je moet je voorstellen dat de afstand tussen Adelaide en Perth overeen komt met Londen-Moskou. Niet zomaar een ritje dus..
Tegen de tijd dat we daar aankomen is het plukseizoen ook begonnen op de wijngaarden, wellicht dast ik daar dan ga beginnen met mijn eerste baantje.

Voor diegenen die mij bijv een verjaardagskaartje willen sturen of een valentijnsbrief hier mijn adres;
Marloes Fopma TCP 17358 c1 Travellers Contact Point
7th Floor, Dymocks Building
428 George Street
Sydney NSW 2000
Australia
Mijn telefoonnummer is ; +61 416875103 ( heb niet altijd bereik als ik aan het kamperen ben)

Veel liefs, Marloes

  • 21 Januari 2010 - 19:10

    Beer:

    Jouw versie van onze "koud, nat en regen" bevalt me een stuk beter dan de onze ;)

    Super dat je zo goed met die groep kan opschieten!! Leuk dat jullie een trip naar Perth gaan maken, klinkt wel als een behoorlijk ritje!

    Hoe is het verder met de mannen daar :D?

    Kussssje

  • 21 Januari 2010 - 21:12

    Wiets:

    Aha.....ik vang hier toch een klein puntje van gemis uit Nederland op.....het lekkere eten van mama of oma ;-) Tsjah.....die Australische gehaktbal haalt het vast niet. Maar goedçals dat dan het enige is.....geniet lekker van de rest!
    liefs Wiets

  • 23 Januari 2010 - 14:20

    Harry Meijer:

    Ha Marloes,
    Brigitte en ik hebben een TV-scherm gekocht en zijn daarom weer eens gaan kijken naar The Lord of the Rings. Lekker groots.
    Waarom ik dit vertel? Nou in deze film komt veel van het Australische landschap voor. Nu snap ik dan ook dat jij best onder de indruk bent van alles wat je ziet, gewoon geweldig.
    Veel groeten Harry en Brigitte

  • 30 Januari 2010 - 06:29

    Janne:

    Door jou heb ik zo'n zin in appelmoes!!

  • 30 Januari 2010 - 09:49

    Jose:

    Hey Marloesje!
    Wat klinkt het allemaal weer mooi en wat zie je er goed uit! Ben blij dat je zo geniet! Weet je eigenlijk al wanneer je teruggaat? Als we van't zomer samen op terschelling zijn gaan we weer lekker walvissen :) Veel plezier met kamperen!

    xx

  • 31 Januari 2010 - 18:01

    Tessa:

    Hoi Marloes!

    Kamperen, leuk! Daar heb ik ook wel zin in (bij warme temperaturen dan!)! Spannend en grappig als je straks gaat werken daar, ik ben benieuwd hoe je het vindt..tomaten plukken is wel wat anders dan een stads-hotel!
    Kus Tessa

  • 01 Februari 2010 - 16:01

    Nancy:

    Mijn eerste reactie in 2010! Erg, gewoon te druk om de verhalen te lezen en te reageren.
    Maar inmiddels ben ik bij. Klinkt nog steeds fantastisch. Zal alleen in verhouding een beetje duur zijn? Na Bali denk ik zo. Ben benieuwd wat er voor werk te vinden is. Had je niet nog ergens een kontakt? Ik mail je ook nog zo en ook het adres van Marijke.
    Liefs
    dikke kus
    XXX

  • 18 Februari 2010 - 21:10

    Nina En Jaap :

    lieve marloes,nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag,okal zijn we wat laat!
    het gaat super met je zo te horen,je denkt vast niet veel meer aan terschelling.,maar het is hier ook mooi hoor ook al is het winter!!
    geniet maar lekker,we denken aan je en leven met je mee,met al je leuke ervaringen.
    liefs van ons.
    zoenen!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

ontdekkingsreis 2009

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2010

Home sweet Home

06 September 2010

One week in Bangkok

25 Augustus 2010

Strand, chakra's, shakes en full moon

12 Augustus 2010

It's a jungle out there! Sabah, Borneo

04 Augustus 2010

Goodbye Australia, you are beautiful
marloes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 102069

Voorgaande reizen:

07 Februari 2006 - 06 April 2006

Mijn eerste reis

03 November 2009 - 30 November -0001

ontdekkingsreis 2009

11 Januari 2012 - 30 November -0001

ontdekkingreis deel 2

Landen bezocht: